Методологічні підходи до оцінки креативності кадрового потенціалу суспільства
Анотація
Останніми десятиліттями до традиційних індикаторів конкурентоспроможності додалась здатність до креативності та інновацій у професійній діяльності і соціальному житті, високий творчий потенціал суспільства. Тобто невід’ємною характеристикою кадрового потенціалу визнається креативна складова, яка передбачає заохочення нестандартних, оригінальних підходів до розв’язання складних ситуацій. У цих умовах важливого значення набуває потреба оцінки креативності кадрового потенціалу держави в контексті інноваційного економічного розвитку.
Віддаючи належне працям вітчизняних науковців, варто зазначити, що спроби дослідити креативність кадрового потенціалу держави, методики її оцінки та вплив на економічний розвиток практично не здійснювались. Тому в межах нашого дослідження вважаємо за доцільне розглянути теоретико-методологічні підходи та методи оцінки креативності суспільства.
При обґрунтуванні основних теоретичних і практичних результатів роботи застосовано методи аналізу, синтезу, порівняння, систематизації, індукції та дедукції.
У межах статті креативність розглядається як невід’ємна складова характеристика кадрового потенціалу. З’ясовано особливості цього поняття як з психологічного, так і з економічного аспектів. З економічної точки зору креативність формує соціальний простір, де домінують інтелектуально-креативні ресурси, що забезпечують конкурентоспроможний інноваційний розвиток національної економіки. Доведено, що до оцінки креативності потрібно підходити системно, враховуючи фактори, які впливають на неї. У методології оцінки пропонується використовувати комплексний індикатор - індекс креативності, що дає можливість більш глибоко оцінити креативні можливості країни, оскільки відображає сукупні наслідки концентрації креативного класу і інноваційних економічних результатів його діяльності.
Практична значущість роботи полягає в можливості застосування вироблених пропозицій у реалізації стратегії «Україна-2020» у частині макроекономічної стабілізації та покращення параметричних характеристик конкурентоспроможності економіки.
Ключові слова
Посилання
Lendri, Ch. (2005). Kreatyvne misto. Moscow: Klasyka ХХІ.
Floryda, R. (2016). Kreatyvnyy klas. Lyudy, yaki stvoryuyut maybutnye. Moscow: Mann, Ivanov i Ferber.
Kozak, V. I. (2015). Formuvannya kreatyvnosti v systeme publichnoyi sluzhby Ukrayiny: problemy ta perspektyvy rozvytku. Aspekty publichnoho upravlinnya,10 (24), 41–47.
Revutskyy, L. D. (2011). Kreatyvnist ekonomichno aktyvnoho cheloveka: ponyattya, pokaznyky, otsinka, oblik i control. Ekonomichni vidnosyny, 1 (1), 3–9. Retrieved from: http://bgscience.ru/lib/9839.
The Global Creativity Index 2015. (2015). Retrieved from http://martinprosperity.org/media/Global-Creativity-Index-2015.pdf.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2021
