Метод χ2- кластеризації в задачах маркетингу
Анотація
Необхідність кластеризацї даних виникає в багатьох практичних задачах, зокрема задачах маркетингу. Групування в певному розумінні близьких об’єктів дозволяє підходити до вивчення кожної групи з єдиної позиції, наприклад, пропонувати єдину маркетингову стратегію. Існує чимало методів кластеризації, кожен з яких може давати свої результати, відмінні від інших. Таким чином, вважається, що кластеризація є лише методом попереднього, розвідувального аналізу даних. Нами пропонується метод кластеризації, який ґрунтується на порівнянні емпіричного та теоретичного розподілів за допомогою критерію узгодженості χ2, що дозволяє здійснювати, незалежно від розподілу генеральної сукупності, статистично обґрунтоване групування багатовимірних даних, тобто проводити кластеризацію з певною, наперед заданою ймовірністю похибки. Метод реалізований програмно в середовищі Delphi.
Ключові слова
Посилання
Neiskiy, I. M. Classification and comparison of the clustering methods. Retrieved from: http://it-claim.ru/Persons/Neyskiy/Article2_Neiskiy.pdf.
Pylypchuk, A. V. (2011). Organization of sales and marketing systems in the agricultural sector of Belarus. Minsk: The Institute of System Research in Agroindustrial Complex NAS of Belarus.
Khanin, O. G. (2015). Methodological features of χ2 consistency criteria in the practical problems of Sociology, Economics and Marketing. Economic analysis, 22, 1, 67-70.
Siegel, A. (2011). Practical Business Statistics. Moscow: Wilyams.
Kramer. H. (1999). Mathematical Methods of Statistics. Moscow: Mir.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
