Управління конкурентними перевагами підприємства

Yuriy Victorovych Goncharov, Olena Petrivna Кupper


Анотація


В умовах сучасної конкуренції досягти, а тим більше зберегти здобуті ринкові позиції надзвичайно складно. Конкурентні переваги є однією з найважливіших категорій ринкової економіки, які характеризують здатність підприємства вчасно та ефективно адаптуватися до умов зовнішнього ринкового середовища, що швидко змінюються, протистояти кризовим явищам в економіці, виживати та розвиватися.

У статті аналізується сутність понять «конкурентоспроможність» і «конкурентна перевага». Аналізуються основні підходи до управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах. Розглянуто «Концептуальну модель формування стійких конкурентних переваг» І. О. Кузнецова, яка демонструє, що стійкі конкурентні переваги формуються на перетині використання зовнішніх можливостей та внутрішніх унікальних властивостей підприємства, виражених відповідно через галузеві фактори успіху та ключові здібності організації. У статті розглянуто види конкурентних переваг за формами виникнення та вияву (зовнішні та внутрішні). Зроблено висновок, що головною потребою сучасного управління конкурентоспроможністю підприємства є наукове обґрунтування стратегічних конкурентних переваг, а також утримання досягнутих позицій протягом тривалого часу. 


Ключові слова


конкурентоспроможність; конкуренція; конкурентна перевага; стратегія; дослідження

Повний текст:

PDF

Посилання


Voronkova, A. E. (2000). Strategic management of the competitive potential of the enterprise: diagnosis and organization. Lugansk: East-Ukrainian National University.

Kryuchkova, I. V. (2004). Structural factors of economic development of Ukraine. Kyiv: Scientific Thought.

Zlyden, I. M. (2008). Conceptual framework of system management potential competitive. Kharkov: KNU.

Bliznuk, S. V., Ostapenko A. V. (2011). Competitive potential of entrepreneurship as a category of modern economic research. Mikolaev: BSNU.

Azoev, G. L. (2000). Competitive advantages of firm. Moscow: News.

Savchuk, S. I. (2007). Fundamentals of competitiveness theory. Mariupol: Renata.

Ivanov, Y. B. (2008). Competitive advantages of the enterprise, assessment, formulation and development. Kharkov: INZEK.

Kuznetsova, I. O. (2010). Create sustainable competitive advantages: a conceptual model. Odessa: ONUE.

Fathutdynov, R. A. (2005). Management konkurentosposobnostyu organization. Moscow: Eksmo.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2017