Оцінка конкурентоспроможності будівельних підприємств: теоретичні аспекти

Kostiantyn Anatoliiovych Mamonov, Dmytro Oleksandrovych Prunenko


Анотація


Метою статті є визначення напрямів інтегральної оцінки конкурентоспроможності будівельних підприємств. Для досягнення поставленої мети вирішено завдання: формування моделі оцінки інтегрального показника конкурентоспроможності, характеристика показників, які застосовуються у розробленій моделі.

Доведено, що особливого значення набуває характеристика напрямів оцінки інтегрального показника конкурентоспроможності будівельних підприємств для визначення його впливу на формування та використання інтелектуального капіталу, як засобу, що обумовлює розвиток компанії. Встановлено, що в наявних наукових розробках наведено концептуальні положення щодо визначення напрямів оцінки конкурентоспроможності. Проте залишаються невирішеними питання щодо характеристики інтегрального показника оцінки конкурентоспроможності будівельних підприємств. У наукових розробках відсутні єдині підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств. Зокрема, запропоновано відповідні напрями, які полягають у: здійсненні стандартизації показників; розрахунку часткових коефіцієнтів за відповідними показниками; оцінці інтегрального показника за трьома компонентами: економічним розвитком, життєвим рівнем населення, інвестиційною привабливістю; визначенні узагальнювального інтегрального показника конкурентоспроможності. Окреслено напрями побудови моделі для визначення коефіцієнта конкурентоспроможності підприємств для: ефективності виробничої діяльності; оцінки фінансового стану підприємства; ефективності організації збуту і просування товару на ринку; конкурентоспроможності товару. Розроблено моделі та визначено інтегральний показник конкурентоспроможності будівельних підприємств. 


Ключові слова


будівельні підприємства; конкурентоспроможність; модель; інтегральний показник; інтелектуальний капітал

Повний текст:

PDF

Посилання


Kardash, V. Ja. Konkurentospromozhnіst' tovaru ta її pokazniki. Retrieved from: http://studentbooks.com.ua/content/view/112/44/1/5/.

Maksimov, I. S. (1996). Ocenka konkurentosposobnosti promyshlennogo predprijatija. Marketing, 3, 33-39.

Pastuhova, T. Ju. Metod rozrahunku konkurentospromozhnostі pіdpriemstva, zastonovanij na teorіi efektivnoi konkurencіi. Retrieved from: http://www.confcontact.com/2012_03_15/ek1_pastuhova.php.

Rajko, G. O. & Homenko, A. S. Rozrahunok іntegral'nogo pokaznika konkurentospromozhnostі regіonu. Retrieved from: http://www.confcontact.com/20130214_econ/8_homenko.htm.

Viznachennja іntegral'nogo pokaznika konkurentospromozhnostі za tehnіchnimi ta ekonomіchnimi harakteristikami. (n. d.). Retrieved from: http://pidruchniki.com/1723011548873/marketing/viznachennya_integralnogo_pokaznika_konkurentospromozhnosti_tehnichnimi_ekonomichnimi_harakteristikami.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2018