Формування та оцінювання комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві

Nazar Yaroslavovych Marchyshyn


Анотація


Вступ. Досліджено в ретроспективі розвиток теорії маркетингу на підприємстві та визначено посилення інноваційного вектора її спрямування. Вивчено трансформації в межах комплексу маркетингу підприємства. Доведено зростання впливу інноваційного маркетингу на формування конкурентних переваг суб’єктів господарювання. Визначено напрями удосконалення структури комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві та методичних підходів до його оцінювання.

Предметом дослідження є методичні підходи до формування та оцінювання комплексу інноваційного маркетингу підприємства.

Метою дослідження є оцінювання змін та формування структури комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві, а також обґрунтування доцільності його запровадження в практичну діяльність вітчизняних суб’єктів господарювання.

Метод (методологія). У процесі дослідження для обґрунтованості положень, наведених у статті, використано комплекс загальнонаукових і спеціальних методів, зокрема: історико-логічний – при дослідженні теоретичних основ і еволюції розвитку комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві; аналізу і синтезу – для зіставлення основних підходів до трактування понять і оцінювання комплексу інноваційного маркетингу підприємства; порівняння і групування – для систематизації показників, застосованих у процесі оцінювання комплексу інноваційного маркетингу підприємства; графічний метод – для наочного зображення структури комплексу інноваційного маркетингу підприємства та результатів маркетингового аналізу ринку молока та молокопродуктів; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення і формулювання висновків.

Результати. Виявлено переваги застосування методики оцінювання інноваційного маркетингу на підприємствах та побудовано його структуру. Визначено критерії ефективності функціонування комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві. Встановлено практичні сфери застосування методичних підходів до оцінювання комплексу інноваційного маркетингу суб’єктів господарювання. 


Ключові слова


дистрибуція; інноваційний маркетинг; ціннісні конкурентні переваги; маркетинг-мікс; цифрова економіка

Повний текст:

PDF

Посилання


Balans popytu ta propozytsiyi moloka ta molokoproduktiv (sichen'-zhovten' 2015). (2015). Retrieved from: http://milkua. info/uk/post/balans-popitu-ta-propozicii-moloka-ta-molokoproduktiv-sicen-listopad-2015

Balans popytu ta propozytsiyi moloka ta molokoproduktiv (sichen'-zhovten' 2016). (2016). Retrieved from: http://milkua. info/uk/post/balans-popitu-i-propozicii-moloka-ta-molokoproduktiv-sicen-berezen-2016

Balans popytu ta propozytsiyi moloka ta molokoproduktiv (sichen'-zhovten' 2017). (2017). Retrieved from: http://milkua. info/uk/post/balans-popitu-i-propozicii-moloka-ta-molokoproduktiv-sicen-berezen-2017

Vikarchuk O. I. (2016). Innovatsiynyy marketynh: chynnyk sotsial'no-ekonomichnoho zrostannya ta konkurentospromozhnosti pidpryyemstva. Sotsial'no-ekonomichni protsesy ta suspil'ni transformatsiyi v Ukrayini: chynnyky, tendentsiyi, kontseptual'ne obgruntuvannya prohresyvnykh zmin. Zhytomyr: ZhDTU.

Haponenko T. M. (2014). Innovatsiynyy marketynh yak zaporuka rozvytku pidpryyemstva. Visnyk Akademiyi pratsi i sotsial'nykh vidnosyn Federatsiyi profspilok Ukrayiny, 3-4, 46-49.

Doyl', P. (2001). Marketynh orientirovannyy na stoimosti. SPB.: Pyter.

Evans, Dzh. (2002). Marketynh. Moscow: Syryn.

Illyashenko, N. S. (2010). Vprovadzhennya kontseptsiyi innovatsiynoho marketynhu v diyal'nist' promyslovykh pidpryyemstv. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 1, 28-33.

Illyashenko, N. S. (2011). Orhanizatsiyno-ekonomichni zasady innovatsiynoho marketynhu promyslovykh pidpryyemstv. Sumy: Vyd-vo SumDU.

Illyashenko, S. M. (2003). Upravlinnya innovatsiynym rozvytkom. Sumy: Universytets'ka knyha.

Illyashenko, S. M. (2010). Innovatsiynyy menedzhment. Sumy: Universytets'ka knyha.

Illyashenko S. M. (2010). Marketynh. Menedzhment. Innovatsiyi. Sumy: Drukars'kyy dim «Papirus.

Korotkova, T. L. & Vlasov, A. V. (2010). Kontseptsiya innovatsionnoho marketinha vysokotekhnolohicheskoy produktsii. Problemy sovremennoy ekonomiki, 1 (33), 279-282.

Kotler F. (1994). Osnovy marketinha. S.-Pb.: AO «KORUNA», AOZT «LYTERA PLYuS».

Kotler, F., Armstronh, H., Sonders, Dzh., Vonh, V. (2000). Osnovy marketinha. S. -Pb.: Vyl'ms.

Kotler, F., & Tryans, F. de Bez (2004). Novye marketinhove tekhnolohiyyu Metodyka sozdaniya henial'nykh idey. SPb.: Neva.

Lamben Zh. -Zh. (2004). Menedzhment, orientiruemyy na rynok. SPb.: Pyter.

Koval'chuk, S. V. (2001). Marketynhovi tekhnolohiyi v umovakh innovatsiynoho rozvytku ekonomiky. Khmel'nyts'kyy: Polihrafist-2.

Pavlenko, A. F., Voychak, A. V., Kardash, V. Ya. (2005). Marketynhova diyal'nist' promyslovykh pidpryyemstv ta tendentsiyi yiyi rozvytku. Teoriya i praktyka marketynhu v Ukrayini, 183-212.

Matkovskaya Ya. S. (2010). Kommertsializatsiya rynochnykh otnosheniy – paradyhma innovatsyonnoho marketinha. Marketynh, 4, 39-46. http://marketopedia.ru/uploads/Matkovskaya_Innovation_Marketing_Paradigm.pdf.

Nyan'ko, V. M. (2013). Osoblyvosti rozvytku innovatsiynoho marketynhu. Innovatsiyna ekonomika, 6(44), 212–217.

Il'yashenko, S. N. (2013). Nauchnye osnovy marketinha innovatsiy. Sumy: Papyrus.

Sobko O. (2014). Intelektual'nyy kapital pidpryyemstva: kontseptualizatsiya-funktsionuvannya-rozvytok. Ternopil': Krok.

Sobko O. (2016). Intelektual'nyy kapital i kreatsiya vartosti pidpryyemstva. Ternopil': Ekonomichna dumka.

Sobko, O. M. (2015). Upravlinnya intelektual'nym portfelem u konteksti zabezpechennya kreatsiyi vartosti innovatsiynoho kapitalu pidpryyemstva. Visnyk Ternopil's'koho natsional'noho ekonomichnoho universytetu, 4, 104–118.

Sobko, O. M. (2015). Ekonomichna diahnostyka vplyvu innovatsiynoho intelektual'noho kapitalu na kreatsiyu vartosti pidpryyemstva. Sotsial'no-ekonomichni problemy i derzhava, 2 (13), 303–313. Retrieved from: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15somkvp.pdf.

Sobko, O. M. (2015). Prahmatyzm ekonomichnoyi otsinky intelektual'noho kapitalu vitchyznyanykh subyektiv molochnoyi promyslovosti. Ekonomichnyy analiz, 22(2), 145-155.

Sobko, O. M. (2016). Kreatsiya vartosti intelektual'noho kapitalu pidpryyemstva yak sfera formuvannya konkurentnykh perevah. Ukrayins'kyy zhurnal prykladnoyi ekonomiky, 4(1), 120–128.

Sobko, O. M. & Boychyk, I. M. (2016). Perspektyvy vkhodzhennya vitchyznyanoyi molochnoyi industriyi na rynok YeS shlyakhom posylennya konkurentospromozhnosti brendu. Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 6(3), 42–49. Seriya «Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo».

Sobko, O. M. (2016). Rozvytok informatsiynoho intelektual'noho kapitalu ta tsyfryzatsiya ekonomichnykh protsesiv na mikrorivni. Ekonomichnyy visnyk Zaporiz'koyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 5, 16–21.

Khariv P. S. , Sobko O. M. (2003). Aktyvizatsiya rozvytku innovatsiynoyi diyal'nosti promyslovykh pidpryyemstv rehionu. Ternopil': TANH.

Chukhray, N. I. & Danylovych, T. B. (2007). Osoblyvosti marketynhu produktovykh innovatsiy. Visnyk Nats. Un-tu «L'vivs'ka politekhnika». Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukrayini: etapy stanovlennya i problemy rozvytku, 605, 162–167.

Chukhray, N. I. (2010). Stratehichni rishennya u prosuvanni innovatsiy na rynok. Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu, 5(4). 32–36.

Armstrong, G., Kotler, Ph. (2012). Marketing. Wprowadzenie. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.

Druker, P. (1954). The Practice of Management. New York: Harper and Brothers Publishers.

Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.

Doyle, P. (2008). Grown and Shareholder Value. Hardcover: John Wiley&Sons.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2018