Механізм стратегічного розвитку франчайзингового бренду

Yanina Viktorivna Lisun


Анотація


Вступ. Глобалізація та інтеграційні процеси орієнтують мережевих бізнес-суб’єктів на формування й розвиток єдиного сприйняття загальних корпоративних цілей і цінностей, створення й реалізацію єдиних мережевих стандартів і технологій за допомогою формування системи знань про бренд. Бренд, побудований на дотриманні концепції взаємодії, спрямований на формування кола потенційних споживачів компанії, які мають подібну пізнавальну структуру, систему знань, подібні мислення, світосприймання й свідомість. Наявність цих подібних ознак у компанії мережевих бізнес-партнерів, покупців дозволяє об’єднати їх у групи, що мають єдину систему цінностей та високу лояльність до бренда. Саме тому науковий інтерес представляє розробка механізму стратегічного розвитку франчайзингового бренду.

Мета. Дослідження спрямовано на розробку теоретико-методичних аспектів формування стратегій розвитку підприємств, що функціонують на ринку франчайзингу з використанням технологій бренд-менеджменту.

Метод (методологія). Методологічною основою дослідження є сукупність наукових методів системного, діалектичного та порівняльного аналізу, що забезпечило всебічність дослідження розвитку франчайзингу в Україні. При дослідженні понятійного апарату бренд-менеджменту, стратегічного менеджменту, визначення стратегічних характеристик  ринку франчайзингу в Україні застосовано такі наукові методи пізнання, як аналіз, синтез, наукові узагальнення, порівняння, групування, економіко-статистичного аналізу.

Результати. Розглянуто сутність та складові категорії «бренд», «стратегія бренду», «маркетинговий розвиток» визначено особливості управління брендом, обумовлені франчайзинговою діяльністю. Проведено стратегічний моніторинг ринку франчайзингу, визначено можливості та загрози, сильні та слабкі сторони, що складають основу для розробки стратегії розвитку франчайзингового бренду. Здійснено сегментацію ринку франшиз в сфері громадського харчування та торгівлі, що дозволило дослідити стратегії основних гравців на ринку франшиз. Запропоновано механізм стратегічного розвитку франчайзингового бренду з використанням положень теорії взаємодії та концепції мережевого маркетингу.


Ключові слова


підприємництво; франчайзинг; інвестиційний проект; бренд; стратегія розвитку бренду; партнерство, мережевий маркетинг

Повний текст:

PDF

Посилання


Tendentsyy ukraynskoho rynka franchaizynha 2016. Obshchyi obzor sektora franchaizynha y eho pokazately na osnove anketyrovanyia. (2016). Spetsyalnyi otchet Franchise Group. Retrieved from: http://franchisegroup.com.ua/media/files/FG_%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%20%D1%80%D1%8B%D0%BD%D0%BA%D0%B0.pdf.

Balabanova, L. V. & Folomkina, I. S. (2009). Upravlinnia realizatsiieiu stratehii pidpryiemstva: marketynhovyi pidkhid. Donetsk: DonNUET.

Barlou, Dzhanell, Stiuart, Pol. (2007). Servys, oryentyrovannyi na brend. Novoe konkurentnoe preymushchestvo. Moscow: Olymp-Byznes.

Myshchuk, I. P., Mitsenko, N. H., Lozynskyi, V.T., Khamula, O. O. (2015). Mekhanizm aktyvizatsii prodazhu tovariv pidpryiemstvamy torhivli. Lviv: Ukr. akad. drukarstva.

Makhnusha, S. M. (2010). Franchaizynhova forma vykorystannia brendu: pohliad z pozytsii marketynhu innovatsii. Marketynh i menedzhment innovatsii, 2, 26–33.

Romat, Ye. V. (2016). Systema brend-marketynhovykh komunikatsii. Tovary i rynky, 1, 16–24

Yastremska, O. M., Timonin, O. M., Timonin, K. O. (2013). Brendy promyslovykh pidpryiemstv: formuvannia ta efektyvnist vykorystannia. Kharkiv: Vyd. KhNEU.

Mamonov, K. A. (2012). Steikkholderno-oriientovanyi pidkhid v upravlinni kapitalom brendu budivelnykh korporatyvnykh pidpryiemstv. Kharkiv: KhNAMH.

Starov, S. A., Kyriukov, S. Y. (2012). Stanovlenye i razvitie sobstvennykh torhovykh marok roznichnykh setei na rynke FMCG. Brend-menedzhment, 05, 342–354

Balabanyts, A. V. (2010). Rol marketynhu vzaiemodii v zabezpechenni marketynhovoho rozvytku pidpryiemstv. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 2(2), 96–98.

Balabanyts, A. V. (2010). Intehrovane upravlinnia marketynhovoiu vzaiemodiieiu: imperatyvy, metodolohiia, mekhanizmy. Donetsk: DonNUET.

Balabanyts, A. V. (2012). Marketynh vzaiemodii: Evoliutsiia kontseptsii i suchasni tendentsii. Ekonomika i upravlenie, 6, 8–13.

Balabanova, L. V., Chernysheva, S. V. (2009). Marketynh vidnosyn v systemi upravlinnia pidpryiemstvom. Donetsk: DonNUET.

Koval, T. A., Yakhkind, V. P. (2014). Doslidzhennia marketynhu partnerskykh vidnosyn yak instrumentu stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom. BiznesInform, 4, 441–448.

Iakhkind, V. P. (2013). Marketynh partnerskykh vidnosyn yak instrument stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom. Ekonomika rozvytku, 2 (66), 100–104.

Shulzhenko, L. Ie. (2013). Ekonomichna bezpeka stratehichnoho aliansu v konteksti teorii vzaiemodii. BiznesInform, 8, 361–366.

Shtal, T. V., Dobrosiuk, Yu. B. (2012). Elementy mekhanyzma vzaymodeistvyia subektov v kanalakh sbyta. BiznesInform, 10, 17–22.

Katkalo, V. S. (1999). Mezhfirmennye seti: problematika issledovanii novoi orhanyzatsyonnoi stratehii v 1980-90-e hody. Vestnyk SPbHU. Seryia Ekonomyka, 2, 45–55.

Pylypenko, A. A. (2007). Stratehichna intehratsiia pidpryiemstv: mekhanizm upravlinnia ta modeliuvannia rozvytku. Kharkiv: Inzhek.

Semenenko, I. M. (2012). Vykorystannia franchaizynhu v diialnosti promyslovykh pidpryiemstv. Biznes Inform, 7, 102–104.

Lisun, Ya. V. (n.d.). Teoretyko-metodolohichni zasady formuvannia zbalansovanoho stratehichnoho potentsialu partnerskoi vzaiemodii pidpryiemstv sfery posluh. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, 6(3), 12–15.

Lisun, Ya. V. (2015). Teoretychni aspekty formuvannia vzaiemovidnosyn u kontseptsiiakh marketynhu. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu im. I. I. Mechnykova, 20(2/1), 70–73.

Lisun, Ya. V. (2015). Uzghodzhennia sotsialno-ekonomichnykh interesiv pidpryiemstv na osnovi refleksyvnoho pidkhodu. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 4(4), 27–32.

Ofitsiinyi sait franchaizynhovoi hrupy Ukrainy. (n.d.). Retrieved from: http://franchisegroup.com.ua/about-company/franchising.

Lisun, Ya. V. (2015). Statystychnyi analiz franchaizynhu sfery hromadskoho kharchuvannia ta torhivli v Ukraini. Ekonomichnyi analiz, 20, 45–52.

Illiashenka, S. M. (2010). Marketynh. Menedzhment. Innovatsii. Sumy: Drukarskyi dim «Papirus.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2018