Модель управління розвитком туристичного бізнесу території на інноваційному підході

Anatolii Anatoliiovych Vdovichen, Olha Hennadiivna Vdovichena


Анотація


Вступ. В статті зосереджена увага на здобутках, як зарубіжних, так і вітчизняних науковців, що розглядають необхідність застосування інноваційного менеджменту для ефективного розвитку туристичного бізнесу в Україні.

Мета. Метою статті є аналіз та систематизація основних підходів, що до управління інноваційним розвитком туристичного бізнесу території в умовах диспропорційності глобального та локального ринків туристичних послуг.

Метод (методологія). Для досягнення поставленої мети були визначені наступні завдання: дослідити категоріальний апарат поняття «інновації в туризмі», яке б найбільш повно відображало сутність даної категорії; запропонувати класифікацію видів інновацій в туристичному бізнесі на основі поглядів, як вітчизняних, так і зарубіжних науковців; представити базову модель розробки інноваційних ІТ-проектів у сфері туристичних послуг. Об’єктом дослідження є процес застосування інновацій у туристичному бізнесі в умовах диспропорційного розвитку національного та регіональних ринків туристичних послуг. Предметом дослідження є теоретичні та практичні підходи щодо застосування інновацій у розвитку туристичної сфери України.

Результати. Зазначається, що розробка інноваційних ІТ-стартапів (ІТ-проектів) у сфері туризму відбувається за наявності таких трьох складових: туристичний бізнес, інноваційні технології та інформаційні системи і технології управління. Сутність ж інноваційного підходу у туризмі полягає у створенні нових та удосконаленні існуючих послуг, освоєнні нових ринків, створенні стратегічних бізнес-альянсів, активному впровадженні сучасних інформаційних технологій, застосування нових форм і методів управління. Саме ефективне застосування інновацій призводить до створення конкурентоспроможних туристичних товарів і послуг як на національному так і на міжнародному ринках.


Ключові слова


інноваційний розвиток; інноваційний підхід; інновації в туризмі; види інновацій туристичного бізнесу; ІТ-стартап; модель розвитку; смарт-дестинації; таймшер індустрія; Pull-підхід; стейкхолдери

Повний текст:

PDF

Посилання


Amadeus vnov' stal liderom po obemam investitsiy v nauchno-issledovatel'skuyu rabotu. (n.d.). Retrieved from: http://www.aviation.com.ua/news/25947/remote.

Amyet-Ustayeva, D. M. (2014). Upravlinnya innovatsiynym rozvytkom pidpryyemstv turystychnoho biznesu. BIZNES INFORM, 7, 103-108. Retrieved from: http//www.business-inform.net.

Vdovichena, O. H. (2016). Suspil'no-oriyentovanyy marketynhovyy vektor rozvytku turystychnoyi pryvablyvosti terytoriy. Suchasnyy stan ta perspektyvy rozvytku turyzmu. Chernivtsi: Tekhnodruk.

Vlasova, N., Smyrnova, V., Semenenko, N. (2009). Innovatsiyna diyal'nist' v turystychnomu biznesi. Kul'tura narodiv Prychornomorya, 176, 113-114.

Hurzhiy, N. M. & Tretynko, A. V. (2013). Innovatsiyni tekhnolohiyi v turystychniy industriyi. Stalyy rozvytok ekonomiky, 3 (20), 221-224.

Davydova, O. (2015). Osoblyvosti zastosuvannya innovatsiy u rozvytok turystychnoyi haluzi Ukrayiny. Visnyk Kyyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 7 (172), 65-69.

Dotsenko, M. S. (2015). Innovatsiyi v turyzmi Ukrayiny. Materialy III Vseukrayins'koyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Suchasni tendentsiyi rozvytku turyzmu». – Chastyna II. Mykolayiv: MF KNUKIM.

Zueva, M. (n.d.). Innovatsionnaya deyatel'nost' kak sredstvo ukrepleniya innovatsionnoho potentsiala industrii turizma. Upravlenie ekonomicheskimi sistemami. Retrieved from: http//www.uecs.ru/uecs41-412012/item/1359-2012-05-25-06-57-28.

Kal'chenko, O. (2011). Teoretychni aspekty innovatsiynoyi diyal'nosti pidpryyemstv turystychnoyi haluzi. Visnyk Chernihivs'koho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, 4 (54), 147-155.

Kyfyak, V. F. (2008). Orhanizatsiya turyzmu. Chernivtsi: Knyhy-XXI.

Mazurkevych, I. O. & Dzyuba, T. A. (2016). Innovatsiyni pidkhody v diyal'nosti turystychnoho biznesu. Visnyk Skhidnoukrayins'koho natsional'noho universytetu imeni Volodymyra Dalya, 3 (227), 50-56.

Maklashyna, L. (2011). Rol' innovatsiy v razvitii turizma. Kreativnaya ekonomyka, 12 (60), 130-136. Retrieved from: http://www.creativeconomy.ru/articles/14023.

Mel'nychenko, S. V. (2007). Informatsiyni tekhnolohiyi v turyzmi: teoriya, metodolohiya, praktyka. Kyiv: Kyyiv. nats. torh.-ekon. Un-t.

Mykhaylichenko, H. I. (2013). Metodolohichni osnovy otsinyuvannya innovatsiynoho potentsialu turystychnoho pidpryyemstva. Ekonomichnyy chasopys, 1-2, 80-83.

Novykov, V. (2007). Innovatsii v turyzme. Moscow: Akademyya. Retrieved from: http://infotour.in.ua/novikov.htm.

O kompanyy Galileo. (n.d.). Retrieved from: http://www.galileo.com.ua/m1/ru/about/o_komp.

O nas. (n.d.). Retrieved from: http://www.sabretravelnetwork.com.ua/home/about.

Panchenko, Yu. V. Luhinin, O. Ye., Fomishyn, S. V. (2013). Menedzhment vnutrishn'oho i mizhnarodnoho turyzmu. Kherson: OLDI-PLYUS.

Tayhybova, T. (2011). Innovatsii v turyzme – kak odin iz vazhneyshikh faktorov povysheniya urovnya sotsial'no-ekonomicheskoho razvitiya Respubliki Dahestan. Problemy sovremennoy ekonomiki. Chelyabynsk.

Tkachenko, T. I. (2009). Stalyy rozvytok turyzmu: teoriya, metodolohiya, realiyi biznesu. Kyiv: Kyyiv. nats. torh.-ekon. un-t.

Tkachuk, L. M. (2007). Innovatsiyni tekhnolohiyi v mizhnarodnomu turyzmi. Kyiv: KyMU.

Frolova, T. A. (2011). Ekonomika i upravlenie v sfere sotsial'no-kul'turnoho servisa i turizma. Tahanroh: Izd-vo TTY YuFU.

Chernikova, V. I. (2012). Osoblyvosti innovatsiy u turyzmi. Visnyk DITB, 16, 89-94.

Shapovalova, O. M. (2013). Innovatsiynyy rozvytok pidpryyemstv sfery posluh: turyzmu. Visnyk Skhidnoukrayins'koho natsional'noho universytetu imeni Volodymyra Dalya, 4 (2), 241-246.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2018