Модель управління розвитком туристичного бізнесу території на інноваційному підході
Анотація
Вступ. В статті зосереджена увага на здобутках, як зарубіжних, так і вітчизняних науковців, що розглядають необхідність застосування інноваційного менеджменту для ефективного розвитку туристичного бізнесу в Україні.
Мета. Метою статті є аналіз та систематизація основних підходів, що до управління інноваційним розвитком туристичного бізнесу території в умовах диспропорційності глобального та локального ринків туристичних послуг.
Метод (методологія). Для досягнення поставленої мети були визначені наступні завдання: дослідити категоріальний апарат поняття «інновації в туризмі», яке б найбільш повно відображало сутність даної категорії; запропонувати класифікацію видів інновацій в туристичному бізнесі на основі поглядів, як вітчизняних, так і зарубіжних науковців; представити базову модель розробки інноваційних ІТ-проектів у сфері туристичних послуг. Об’єктом дослідження є процес застосування інновацій у туристичному бізнесі в умовах диспропорційного розвитку національного та регіональних ринків туристичних послуг. Предметом дослідження є теоретичні та практичні підходи щодо застосування інновацій у розвитку туристичної сфери України.
Результати. Зазначається, що розробка інноваційних ІТ-стартапів (ІТ-проектів) у сфері туризму відбувається за наявності таких трьох складових: туристичний бізнес, інноваційні технології та інформаційні системи і технології управління. Сутність ж інноваційного підходу у туризмі полягає у створенні нових та удосконаленні існуючих послуг, освоєнні нових ринків, створенні стратегічних бізнес-альянсів, активному впровадженні сучасних інформаційних технологій, застосування нових форм і методів управління. Саме ефективне застосування інновацій призводить до створення конкурентоспроможних туристичних товарів і послуг як на національному так і на міжнародному ринках.
Ключові слова
Посилання
Amadeus vnov' stal liderom po obemam investitsiy v nauchno-issledovatel'skuyu rabotu. (n.d.). Retrieved from: http://www.aviation.com.ua/news/25947/remote.
Amyet-Ustayeva, D. M. (2014). Upravlinnya innovatsiynym rozvytkom pidpryyemstv turystychnoho biznesu. BIZNES INFORM, 7, 103-108. Retrieved from: http//www.business-inform.net.
Vdovichena, O. H. (2016). Suspil'no-oriyentovanyy marketynhovyy vektor rozvytku turystychnoyi pryvablyvosti terytoriy. Suchasnyy stan ta perspektyvy rozvytku turyzmu. Chernivtsi: Tekhnodruk.
Vlasova, N., Smyrnova, V., Semenenko, N. (2009). Innovatsiyna diyal'nist' v turystychnomu biznesi. Kul'tura narodiv Prychornomorya, 176, 113-114.
Hurzhiy, N. M. & Tretynko, A. V. (2013). Innovatsiyni tekhnolohiyi v turystychniy industriyi. Stalyy rozvytok ekonomiky, 3 (20), 221-224.
Davydova, O. (2015). Osoblyvosti zastosuvannya innovatsiy u rozvytok turystychnoyi haluzi Ukrayiny. Visnyk Kyyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 7 (172), 65-69.
Dotsenko, M. S. (2015). Innovatsiyi v turyzmi Ukrayiny. Materialy III Vseukrayins'koyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Suchasni tendentsiyi rozvytku turyzmu». – Chastyna II. Mykolayiv: MF KNUKIM.
Zueva, M. (n.d.). Innovatsionnaya deyatel'nost' kak sredstvo ukrepleniya innovatsionnoho potentsiala industrii turizma. Upravlenie ekonomicheskimi sistemami. Retrieved from: http//www.uecs.ru/uecs41-412012/item/1359-2012-05-25-06-57-28.
Kal'chenko, O. (2011). Teoretychni aspekty innovatsiynoyi diyal'nosti pidpryyemstv turystychnoyi haluzi. Visnyk Chernihivs'koho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, 4 (54), 147-155.
Kyfyak, V. F. (2008). Orhanizatsiya turyzmu. Chernivtsi: Knyhy-XXI.
Mazurkevych, I. O. & Dzyuba, T. A. (2016). Innovatsiyni pidkhody v diyal'nosti turystychnoho biznesu. Visnyk Skhidnoukrayins'koho natsional'noho universytetu imeni Volodymyra Dalya, 3 (227), 50-56.
Maklashyna, L. (2011). Rol' innovatsiy v razvitii turizma. Kreativnaya ekonomyka, 12 (60), 130-136. Retrieved from: http://www.creativeconomy.ru/articles/14023.
Mel'nychenko, S. V. (2007). Informatsiyni tekhnolohiyi v turyzmi: teoriya, metodolohiya, praktyka. Kyiv: Kyyiv. nats. torh.-ekon. Un-t.
Mykhaylichenko, H. I. (2013). Metodolohichni osnovy otsinyuvannya innovatsiynoho potentsialu turystychnoho pidpryyemstva. Ekonomichnyy chasopys, 1-2, 80-83.
Novykov, V. (2007). Innovatsii v turyzme. Moscow: Akademyya. Retrieved from: http://infotour.in.ua/novikov.htm.
O kompanyy Galileo. (n.d.). Retrieved from: http://www.galileo.com.ua/m1/ru/about/o_komp.
O nas. (n.d.). Retrieved from: http://www.sabretravelnetwork.com.ua/home/about.
Panchenko, Yu. V. Luhinin, O. Ye., Fomishyn, S. V. (2013). Menedzhment vnutrishn'oho i mizhnarodnoho turyzmu. Kherson: OLDI-PLYUS.
Tayhybova, T. (2011). Innovatsii v turyzme – kak odin iz vazhneyshikh faktorov povysheniya urovnya sotsial'no-ekonomicheskoho razvitiya Respubliki Dahestan. Problemy sovremennoy ekonomiki. Chelyabynsk.
Tkachenko, T. I. (2009). Stalyy rozvytok turyzmu: teoriya, metodolohiya, realiyi biznesu. Kyiv: Kyyiv. nats. torh.-ekon. un-t.
Tkachuk, L. M. (2007). Innovatsiyni tekhnolohiyi v mizhnarodnomu turyzmi. Kyiv: KyMU.
Frolova, T. A. (2011). Ekonomika i upravlenie v sfere sotsial'no-kul'turnoho servisa i turizma. Tahanroh: Izd-vo TTY YuFU.
Chernikova, V. I. (2012). Osoblyvosti innovatsiy u turyzmi. Visnyk DITB, 16, 89-94.
Shapovalova, O. M. (2013). Innovatsiynyy rozvytok pidpryyemstv sfery posluh: turyzmu. Visnyk Skhidnoukrayins'koho natsional'noho universytetu imeni Volodymyra Dalya, 4 (2), 241-246.
DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2018.02.009
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
