Ціноутворення та управління витратами на підприємствах харчової промисловості

Nataliia Slobodian, Olena Saukhina


Анотація


Вступ. У статті розглянуто поняття ціноутворення, визначено його основні фактори. Проаналізовано індекс споживчих цін на продукти харчування та безалкогольні напої в Україні за останні роки. На прикладі Приватного акціонерного товариства «Конотопський хлібокомбінат» досліджено динаміку попиту на продукцію, основні складові собівартості, проведено аналіз операційних витрат. Стаття розкриває основні способи та інструменти визначення ціни та націнки в галузях харчової промисловості.

Мета. Метою дослідження є аналіз підходів до процесу ціноутворення та управління витратами на підприємствах харчової промисловості.

Метод (методологія). У процесі дослідження використано методи аналізу і синтезу, системного підходу, теоретичного й логічного узагальнення, порівняння, факторного та структурного аналізу.

Результати. Розкрито особливості ціноутворення на підприємствах харчової промисловості, які впливають на формування цін, такі, як: соціальний характер продукції галузі, масштаб державного контролю та регулювання цін, залежність цін на продукцію від цін на сировину й матеріали, висока конкуренція. Рекомендовано впроваджувати нові високі технології з випуску конкурентоспроможної продукції на підприємствах харчової промисловості з метою її конкурентоздатності на внутрішньому та зовнішніх ринках, здійснювати пошук нових постачальників сировини з нижчими цінами для зниження витрат на сировину й матеріали й таким чином оптимізувати витрати на її виготовлення.


Ключові слова


ціна; фактори ціноутворення; індекс споживчих цін; собівартість; націнка

Повний текст:

PDF

Посилання


Verhoglyadova, N. I. (2006). Basics of pricing. Kyiv: Condor.

Rayzberg, B. A., & Lozovsky, L. Sh. (2008). Dictionary of modern economic terms. Moscow: Iris-Press.

Novikov, V. A. (1999). Practical market economy. Interpretation of 4000 terms. Moscow: Flinta.

Consumer price indices for goods and services in 2002-2017. (n.d.). Retrieved from: ukrstat.gov.ua.

Mazur, O. E. (2012). Market pricing. Kyiv: Center for Educational Literature

Betehtina, L. O. (2012). Pricing as a factor in increasing the competitiveness of the bakery industry enterprise. Effective economy, 3. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2012_3_18.

Horngrin Ch., Foster J., & Datar S. (2007) Management Accounting. St. Petersburg.

Golov, S. F. (2018) Management Accounting. Kyiv: Center for Educational Literature.

Slobodyan, N. G. & Byhakova, A. A. (2017) Strategic aspects of pricing at food industry enterprises. Prichornomorski Economic Studies, 24, 255-259. Retrieved from: http://bses.in.ua/journals/2017/24_2017/53.pdf.

The website of the Private Joint-Stock Company «Konotop Bakery» (n.d.). Retrieved from: http://khk.pat.ua.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2018