Удосконалення механізму ціноутворення на вугільну продукцію

Iryna Yurievna Yerfort, Yuriy Oleksandrovych Yerfort


Анотація


У межах вирішення питання адаптації механізму ціноутворення на вугільну продукцію до умов ринкових відносин запропоновано використання методичного підходу до визначення нижньої межі зміни ціни. Цей методичний підхід ґрунтується на аналітичній моделі впливу зміни факторів на показник рентабельності інвестованого капіталу. Виходячи з калькуляційного аспекту маржинальної теорії ціноутворення, виділено фактори обсягу реалізації, змінних і постійних витрат на виробництво і реалізацію продукції. Величина впливу кожного з виділених факторів залежить від структури ціни. На основі аналізу проведеного за даними підприємства з видобутку енергетичного вугілля Донецької області виділені фактори згруповано за ступенем їх впливу на ціну вугілля. З’ясовано, що ціна є більш чутливою до відносної зміни постійних витрат порівняно зі змінними. Виявлено потенційні загрози та можливості підвищення ефективності діяльності підприємства. 



Ключові слова


механізм ціноутворення; вугільна продукція; структура ціни; змінні витрати; постійні витрати; рентабельність інвестованого капіталу підприємства

Повний текст:

PDF

Посилання


President of Ukraine. Prohrama ekonomichnykh reform na 2010-2014 rr. «Zamozhne suspil'stvo, konkurentospromozhna ekonomika, efektyvna derzhava». (2010). Retrieved September 15, 2013, from : http://www.rada.gov.ua [accessed 25 September 2013].

Cabinet of Ministers of Ukraine. Kontseptsiya perekhodu na birzhovu formu prodazhu vuhillya. (Conception from 26. 102011, Order № 1070-р). (2011). Retrieved September 15, 2013, from : http://www.rada.gov.ua [accessed 25 September 2013].

State Statistics Service of Ukraine. Statistical publication of Ukraine in 2012. (2013). Kyiv: State Statistics Service of Ukraine.

Bagiev, G., Tarasevich, V., Ann M. (2001). Marketing. 2-e izd. Moskwa: ZAO «Izdatel'stvo «Jekonomika».

Esipov, V. (2001). Ceny i cenoobrazovanie. S. Piterburg: Piter.

Lipsic, I. (1999). Kommercheskoe cenoobrazovanie. Moskwa: BEK.

Assael, Н. (1993). Marketing: Principles & Strategy. 2nd ed. Oak Brook: Dryden Press.

Kotler, Ph. (1999). Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets. New York: Free Press.

Nagle, Т., Hogan, J., Zale, J. (2011). The Strategy and Tactics of Pricing. New Jersey: Prentice Hall.

Erfort, I., Erfort, Ju. (2008). ?Estimation of the efficiency of price changes on the enterprise’ Herald of the DSEA, 3 (13), 88-91.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019