Механізм розробки стратегії cегментування міжнародних ринків

Olga Prygara, Viktoria Zhurylo


Анотація


Вступ. У процесі інтернаціоналізації товарних ринків у міру зростання інтенсивності міжнародної діяльності підприємства актуалізуються питання пошуку привабливих міжнародних ринків та сегментів для ведення міжнародної підприємницької діяльності.

Метою статті є розробка механізму формування стратегії сегментування міжнародного ринку та визначення особливостей міжнародного сегментування у порівнянні з сегментуванням національних ринків, які зумовлені необхідністю оцінювання факторів вибору привабливих міжнародних ринків та врахування впливу культурного середовища підприємницької діяльності.

Метод (Методологія). Застосування методів наукових узагальнень, абстрагування, аналізу та синтезу дали можливість виокремити елементи, які характеризують сегментування міжнародних ринків; систематизувати фактори міжнародного ринкового середовища, які впливають на міжнародне сегментування ринків, визначити характеристики споживачів, які спрямовують їх купівельні рішення; виокремити етапи сегментування міжнародного ринку; охарактеризувати особливості та маркетингові завдання кожного етапу.

Результати. Сегментування міжнародних ринків доцільно розглядати як систематизований процес розподілу міжнародного ринку на групи країн та групи індивідуальних споживачів на основі виявлених культурних цінностей та мотивацій споживачів щодо прийняття рішень про купівлю товару, який дає змогу забезпечити можливість задоволення їх специфічних потреб та посилити міжнародні конкурентні позиції суб’єкта господарювання. Факторами впливу на міжнародне сегментування ринку є фактори макрорівня: географічні, структурно-демографічні, політико-законодавчі, економічні, науково-технологічні та соціально-культурні; та фактори мікрорівня: загальноринкові (фактори ринкового попиту, конкурентні фактори та фактори параметральних якостей продукту) та споживацькі фактори (психологічні, поведінкові фактори, індивідуальні характеристики споживачів). Етапи механізму формування міжнародної стратегії сегментування включають: оцінка привабливості ринку, аналіз конкуренції, оцінка попиту, аналіз культурного середовища, макросегментування ринків, мікросегментування ринків, реалізація стратегії та контроль.

Розроблена стратегія міжнародного сегментування вимагає формування деталізованого плану маркетингових заходів для обраного цільового сегмента та постійного моніторингу відповідно до змін у ринковому середовищі та мотивацій споживачів.


Ключові слова


міжнародний ринок; сегментування ринку; стратегія сегментування; механізм формування стратегії

Повний текст:

PDF

Посилання


Hofstede, G. H. (2001). Culture`s consequences: Comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations. SagePublications.

Hofstede, G. H. (n.d.). Dimension data matrix. Retrieved from: http://www.geerthofstede.nl/Dimensiondatamatrix6 dimensions for website.xls.

Zozul'ov, O. V. (2008). Typy pozytsionuvannya tovariv i marok na spozhyvchomu rynku. Marketynh v Ukrayini, 6, 49-52. Retrieved from: http://irbis.kneu.kiev.ua:8080/bitstream/2010/4437/1/49%20-%2052.pdf/

Starostina, A., & Kravchenko, V. (2011). Sutnist' ta praktychne zastosuvannya metodyky konstruyuvannya katehorial'noho aparatu ekonomichnoyi nauky (na prykladi ponyat' "hlobalizatsiya" ta "pidpryyemnyts'kyy ryzyk"). Visnyk Kyyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika, 128, 5-10.

Kolot, A. (2014). Hlobal'ni transformatsiyi indyvidualizovanoho suspil'stva: naslidky ta uroky. Mizhnarodna ekonomichna polityka, 1 (20).

Shestakovs'kyy, O. P., & Bilous, Ye. V. (2015). Bazovi kul'turni osoblyvosti ukrayins'koho suspil'stva i mozhlyvosti yikh vykorystannya dlya sotsial'no-ekonomichnoho rozvytku : naukova dopovid'. Kyiv.

Smith, J. A., & Amine, L. S. (2015). Modern vs Postmodern Consumer Segmentation in Intrtnational Business: A Comparative Analysis and Research Agenda. In: Spotts H. (eds) Revolution in Marketing: Market Driving Changes. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science. Springer,Cham.

Kanishchenko, O., Spivakovsky, S., Spivakovsky, T., & Elalfy Sh. (2018). Marketing Strategies of Companies in Internationalization Process. Journal of Advanced Research in Law and Economics, Quarterly, IX, 6(36), 2155-2163.

Wells, Ch. (2014). 6 essential steps for successful global segmentation. Retrieved from: https://www.quirks.com/articles/6-essential-steps-for-successful-global-segmentation.

Broderick, A., Greenley, G. & Mueller, R. (2007). The Behavioural Homogeneity Evaluation Framework: multi-level evaluations of consumer involvement in international segmentation. Journal of International Business Studies 38, 746–763.

Samli, A. C. (2013). International Market Segmentation Based on Consumer Behavior. In: International Consumer Behavior in the 21st Century. Springer, New York, NY.




DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2020.01.01.166

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2022