Стратегія інвестиційного маркетингу диверсифікованих підприємств

Oleksandr Kalinin


Анотація


Вступ. Кількість капіталу, який індивідуальні, корпоративні та інституціональні інвестори готови вкладати в ті чи інші активи, зростає з кожним роком. Це призводить до активізації підприємницької активності та зростання економіки в цілому. Також це дуже активно впливає на створення певних диспропорцій щодо розподілення інвестиційних потоків на міжгалузевому рівні. Існують галузі, які сприймаються інвесторами більш позитивно, а інші – навпаки сприймаються менш позитивно. Серед таких галузей, а навіть підприємств є диверсифіковані компанії або конгломерати, які сприймаються інвесторами як хаотичний набір активів, якими менеджмент не здатний керувати ефективно.

Мета. Метою статті є вивчення глобальних тенденцій управління стратегіями досягнення переваг у конкурентній боротьбі на ринку капіталу диверсифікованими підприємствами. Завдання статті – вивчення теоретичних аспектів управління та планування вибору стратегії зростання для диверсифікованих підприємств; аналіз системи стратегічного управління інвестиційним маркетингом для диверсифікованих компаній; розробка рішення для вдосконалення системи управління маркетингом для різноманітних компаній у контексті залучення інвестицій.

Метод (методологія). У процесі дослідження використано такі загальнонаукові методи: аналізу та синтезу, групування та систематизації виявлення сутності інвестиційного маркетингу, його структури, принципів його формування, розробки концепції діагностики ефективності систем залучення інвесторів та контролю цього процесу; індукції та дедукції – для узагальнення теоретичних аспектів особливостей формування структури інвестиційного маркетингу; статистико-економічний – для оцінки інвестиційної привабливості диверсифікованого підприємства.

Результати. Було запропоновано компаніям-конгломератам максимально дистанціювати бренд своєї компанії від дочірніх компаній для того, щоб не було проблеми ідентифікації основного фокусу бізнес активності конгломерату. Для аналізу компаній, на які слід звертати увагу для розміщення власних та позичених коштів конгломератами та демонструвати цю інвестиційну політику інвесторам, можна виокремити наступні напрями аналізу потенційних компаній: чи лідерство тієї чи іншої компанії в певному сегменті здатне призводити до можливості контролю на ціноутворенням на товари чи/або послуги компанії; чи є можливість через залучення додаткових інвестиційних можливостей створити вивести компанію на конкурентні позиці. Таким чином рішення проблеми з фінансами, а точніше можливість вести бізнес впродовж ще певного часу може вивести на позитивні показники прибутку та рентабельності інвестованого капіталу; вплив на сукупні галузевий резерв прибутку, що дає можливості отримувати більше прибутку від галузі суміжних сфер від споживачів, ніж це можуть робити конкуренти та таким чином забезпечуючи собі довгострокову конкурентоспроможність. Також щодо відображення клієнтської бази товарів та послуг, яку ми можемо виокремити для інвесторів це: демонстрація наявності привілейованих клієнтів; наявність диверсифікованих стратегій отримання прибутку; наявність особливих захищених від копіювання товарів та бізнес-моделей; наявність унікальних та важко копійованих каналів розподілення та комунікацій; наявність бар’єрів для конкурентів (патенти, бренд, ліцензування, значні обсяги інвестиції у вихід на ринок тощо).


Ключові слова


стратегія зростання; диверсифікація; інвестиційний маркетинг; підприємство; фінансування; фондовий ринок

Повний текст:

PDF

Посилання


Broihanne, M. H., Merli, M., & Roger, P. (2014). Overconfidence, risk perception and the risk-taking behavior of finance professionals. Finance Research Letters, 11(2), 64-73. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.frl.2013.11.002.

Delpini, D., Battiston, S., Caldarelli, G., & Riccaboni, M. (2019). Systemic risk from investment similarities. PLoS ONE, 14(5): e0217141. Retrieved from: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0217141.

Demirkan, S., Radhakrishnan, S., & Urcan, O. (2012). Discretionary accruals quality, cost of capital, and diversification. Journal of Accounting, Auditing & Finance, 27(4), 496-526. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/0148558X11409162.

Faccio, M., Marchica, M. T., & Mura, R. (2011). Large shareholder diversification and corporate risk-taking. The Review of Financial Studies, 24(11), 3601-3641. Retrieved from: https://doi.org/10.1093/rfs/hhr065.

Hopkin, P. (2012) Fundamentals of risk management: understanding evaluating and implementing effective risk management. Paul Hopkin.

Kovac, D., Vukovic, V., Kleut, N., & Podobnik, B. (2016). To Invest or Not to Invest, That Is the Question: Analysis of Firm Behavior under Anticipated Shocks. PLoS ONE, 11(8): e0158782. Retrieved from: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0158782.

Li, Y., Zheng, B., Chen, T-T., & Jiang, X-F. (2017). Fluctuation-driven price dynamics and investment strategies. PLoS ONE, 12(12): e0189274. Retrieved from: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0189274.

McKinsey Global Institute, Internet of Things: Mapping the Value Beyond the Hype. June, 2015.

Nyborg, K. G., & Östberg, P. (2014). Money and liquidity in financial markets. Journal of Financial Economics, 112(1), 30-52. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.jfineco.2013.12.003.

Barden, P. (2013). Decoded: The Science Behind Why We Buy.

Security History (Reports & Studies). (2015). Retrieved from: http://ssa.gov/history/reports/ces/cesbasic.html.

Wan, W. P., Hoskisson, R. E., Short, J. C., & Yiu, D. W. (2011). Resource-based theory and corporate diversification: Accomplishments and opportunities. Journal of Management, 37(5), 1335-1368. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/0149206310391804.




DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2019.04.146

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2020