Методичний підхід до оцінки рівня управління туристичним ринком регіонів України
Анотація
Вступ. Туристична галузь є однією з найперспективніших галузей економіки, адже міжнародні доходи складаються з витрат в’їзних туристів, зокрема платежі перевізникам за транспорт, витрати на тимчасове розміщення, передоплати товарів та послуг в країні перебування. Розвиток туристичної галузі, в свою чергу, спонукає до поліпшення власної інфраструктури, створенню нових робочих місць. В провідних світових туристичних центрах доходи від міжнародного туризму є однією з найсуттєвіших складових в економіці країни. Так, наприклад, в Іспанії, Італії, Туреччині в 2018 р. доходи від міжнародного туризму складали 12% ВВП, у Великобританії – 11%, в Єгипті – 15%, в Греції – 20% ВВП. В той же період в Україні прямий внесок туризму у ВВП країни склав лише 1,5%, що дає підставу стверджувати, що туризм є недооціненим активом.
Мета. Мета статті полягає у розробці методичного підходу до оцінки рівня управління туристичним ринком регіонів України.
Метод (методологія). Методологічний базис статті склали загальнонаукові методи – метод узагальнення, порівняння та опису, методи систематизації даних, статистичний аналіз даних.
Результати. Проведена діагностика процесів формування та управління туристичним ринком регіонів України дає підставу стверджувати, що в Україні сформовані потужні туристичні центри, кількісні показники роботи яких не залежать від форм власності; ефективність роботи суб’єктів туристичної галузі в регіоні найбільшою мірою залежить від кількості турагентів, туроператорів, їх доходу, кількості реалізованих туристичних путівок, сукупної кількості туроднів та кількості обслугованих туристів; в усіх регіонах України туроператори та турагенти переважно орієнтовані на надання послуг громадянам України для подорожей за кордон, цей факт є наслідком занадто повільних темпів розвитку внутрішнього туризму; частка іноземних туристів в туристичному потоці України постійно зменшується, незважаючи на очевидні позитивні зміни у розвитку інфраструктури, рівню сервісу, іміджевих факторів.
Поясненням цьому є поступове зростання кількості громадян України, що обирають та можуть собі дозволити подорожі за кордон завдяки введенню безвізового режиму з рядом країн та зростанню фінансового добробуту середньостатистичного домогосподарства.
Ключові слова
Посилання
Borushchak, M. (2006). Problemy formuvannya stratehiyi rozvytku turystychnykh rehioniv [Problems of formation of strategy of development of tourist regions]. Lviv: IRD NAN Ukrayiny. [in Ukrainian].
Dyadechko, L. P. (2007). Ekonomika turystychnoho biznesu [Economics of tourism business]. Kyyiv: Tsentr uchbovoyi literatury. Retrieved from: http://tourlib.net/books_ukr/dyadechko21.htm [in Ukrainian].
Kondratenko, O. O.,& Sverdlo, T. O. (2012). Analiz potokiv kliyentiv na rynku turystychnykh posluh Ukrayiny naperedodni vyznachnykh sportyvnykh podiy [Analysis of customer flows in the market of tourist services of Ukraine on the eve of major sporting events]. Zovnishnya torhivlya: pravo, ekonomika, finansy – Foreign trade: law, economics, finance, 3, 198–204. [in Ukrainian].
Levkovskaya, L., Chaban, R., Munyn, H. (2003). Sostoyanie i perspektivy razvitiya turizma i hostinichnoho biznesa v Ukraine [The state and prospects of tourism and hotel business in Ukraine]. Ekonomika Ukrainy – Economy of Ukraine, 6, 31-36. [in Russian].
Lyubitseva, O. O. (2005). Rynok turystychnykh posluh (heoprostorovi aspekty) [Market of tourist services (geospatial aspects)]. Kyyiv: Alterpres. [in Ukrainian].
Moklyak, A. (2014). Turystski resursy dlya potreb inozemnoho turyzmu v Ukrayini (u konteksti ukrayinskopolskykh turystychnykh zvyazkiv) [Tourist resources for the needs of foreign tourism in Ukraine (in the context of Ukrainian-Polish tourist relations)]. Kyyiv. [in Ukrainian].
Pysarevskyy, I. M. (2010). Turyzm yak natsionalnyy priorytet [Tourism as a national priority]. Kharkiv: KhNAMH. [in Ukrainian].
Sveleba, N., Bihus, M. (2009). Aktualni problemy turystychnoho biznesu v umovakh dynamichnykh zmin rynkovoho seredovyshcha [Actual problems of tourism business in the dynamic changes of the market environment]. Naukovyy visnyk NLTU Ukrayiny – Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, 19 (8), 122–126. [in Ukrainian].
Stechenko, D. M. (2005). Peredumovy i napryamky formuvannya turystychnoho rynku Ukrayiny [Prerequisites and directions of formation of the tourist market of Ukraine]. Turyzm: teoriya i praktyka – Tourism: theory and practice, 1, 5-11. [in Ukrainian].
Shkola, I. M. (2007). Rozvytok turystychnoho biznesu rehionu [Development of tourism business in the region]. Chernivtsi : Knyhy-XXI. [in Ukrainian].
Irtyshcheva, I. O., & Kramarenko, I. S. (2014). Investytsiyna pryvablyvist ekonomiky: mizhrehionalni asymetriyi [Investment attractiveness of the economy: interregional asymmetries]. Rehionalna ekonomika – Regional economy, 2, 84-94. [in Ukrainian].
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny. (2020). Retrieved from: http://www.ukrstat.gov.ua. [in Ukrainian].
DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2020.01.02.209
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
