Стратегії міжнародних готельних мереж та детермінанти планування їх розвитку в Україні

Vira Shevchuk, Oresta Bordun


Анотація


Вступ. Готельний бізнес, як один з видів економічної діяльності, прямо або побічно створює робочі місця і є важливим засобом поповнення скарбниці іноземною валютою. Міжнародні готельні мережі є важливими гравцями на ринку надання готельних послуг і в індустрії гостинності загалом, отож їх дослідженню приділяється увага низки науковців.

Мета. Мета статті полягає у дослідженні тенденцій стратегій міжнародних готельних мереж, а також у визначенні детермінант планування діяльності світових готельних мереж в Україні.

Результати. За результатами аналізу діяльності світових готельних мереж визначено стратегії їх розвитку в Україні. Зокрема, охарактеризовано особливості планування діяльності світових готельних мереж, здійснено візуалізацію загальної кількості найпопулярніших готельних мереж та їх розповсюдження на території України. Окрім того, представлено сучасні тенденції функціонування національних готельних корпорацій, а також визначено тенденції подальшого розвитку готельних брендів. Новизна даного дослідження представлена у визначенні детермінант поширення найпопулярніших готельних мереж світу на території України. Аналіз готельних мереж вказує на суттєве переважання національних (частка світових готельних мереж на ринку гостинності України становить лише близько 2%), що, на нашу думку, пояснюється системою політико-економічних та безпекових детермінант, серед яких: низький рівень економічного розвитку (рівень ВВП на душу населення є практично найнижчим у Європі); низька платоспроможність населення та низька частка витрат на туристичні послуги у споживчому кошику пересічного українця; нестабільність нормативно-правового забезпечення діяльності вітчизняних господарюючих суб’єктів та податкової системи України; непрогнозованість з урегулюванням збройного конфлікту на сході України тощо. За результатами аналізу діяльності готельних мереж виділено деякі головні тенденції їх розвитку, які здебільшого націлені на активний розвиток і використання інформаційних технологій та програм, поліпшення якості обслуговування, підвищення іміджу, репутації, привабливості та унікальності кожного готельного бренду.


Ключові слова


готельні мережі; планування діяльності готельних мереж; стратегії міжнародних готельних мереж; готельний бренд; тенденції розвитку готельних мереж; індустрія гостинності

Повний текст:

PDF

Посилання


Pandyak, I. (2016). Modern strategies of highly competitive organization of hotel chains. Journal of Geography, Politics and Society, 6 (4), 72-76.

Richard, B. (2017). Hotel chains: survival strategies for a dynamic future. Journal of Tourism Futures, 3 (1), 56-65.

Ivanov, S. and Ivanova, M. (2017). Determinants of Hotel Chains’ Market Presence in a Destination – A Global Study. Tourism, 65 (1), 7-32.

Dovgal`, G., & Dan`ko, N. (2017). International hotel chains: world experience for Ukraine. Current trends in the hotel and restaurant business: international and national experience. Kharkiv: Kh NU imeni V. N. Karazina, 110-127 [in Ukrainian].

Bezruchko, L. (2018). Current state and prospects of development of hotel chains in the world and Ukraine. Bulletin of Lviv University. International relations series, 45, 273-280 [in Ukrainian].

Malska, М. P., & Bordun, О. Yu. (2012).organization and planning of tourist activity: theory and practice. Кyiv: Center of Educational Literature [in Ukrainian].

International hotel chains and their effectiveness. Major global hotel chains. (2020). Retrieved from: https://zizuhotel.ru/en/rabota-blogerom/mezhdunarodnye-gostinichnye-cepi-i-ih-effektivnost-osnovnye/.

Hotel Chains. (2020). Retrieved from: https://www.city-of-hotels.com/165/hotel-chains-en.html.

Jobs S. Top 100 Hotel Chains in the World. (2020). Retrieved from: https://www.soegjobs.com/top-100-hotel-chains/.

Booking com. (2020). Retrieved from: https://www.lookingforbooking.com/.

Hotel interest: Who comes to us? (2020). Retrieved from: https://investory. news/gotelnij-interes-xto-do-nas-jde/ [in Ukrainian].

Hotel map. (2020). Retrieved from: https://reikartz.com/uk/hotels-map/.

Official site Marriott International. (2020). Retrieved from: https://www.marriott.com.

Official site Hilton Worldwide. (2020). Retrieved from: https://www.hilton.com.

Official site Hyatt Hotels. (2020). Retrieved from: https://www.hyatt.com.

Official site Radisson Hotel Group (2020). https://www.radissonhotelgroup.com.

Official site Accor. (2020). Retrieved from: https://group.accor.com.

Official site Intercontinental Hotels Group. (2020). Retrieved from: https://www.ihgplc.com.




DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2020.03.190

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc4.footer##

Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021