Оцінка факторів успіху у результаті впровадження менеджменту соціальної відповідальності

Mykola Mykolayovych Nadeyko


Анотація


Предметом дослідження є методичні рекомендації щодо оцінювання наслідків запровадження соціальної відповідальності у діяльності суб’єктів господарювання. Метою статті є формування методики оцінки пріоритетних напрямків здійснення заходів соціальної відповідальності задля досягнення бажаних факторів успіху та її апробація. Для досягнення мети, а саме оцінки факторів успіху від запровадження діяльності на засадах соціальної відповідальності, ідентифіковано соціально орієнтовані підприємства. Дослідження здійснювалось на основі опитування виконавчих органів влади. Виокремлено шістдесят підприємства дванадцяти регіонів України, представники управлінського персоналу яких, стали експертами в оцінюванні пріоритетних напрямків менеджменту соціальної відповідальності за зовнішніми векторами. До розгляду брали такі зовнішні вектори, як: відповідальність перед громадою, відповідальність за збереження навколишнього середовища та ресурсів, відповідальність перед державними фіскальними органами та державою; відповідальність перед покупцями та замовниками,               відповідальність перед постачальниками та партнерами. Виявлено вектори здійснення соціальної відповідальності на основі матриці компанії Sustain Ability, що призводять до максимального ефекту для підприємства. Заходи або обсяги соціальних інвестицій за кожним напрямком соціальної відповідальності обиратимуться управлінським персоналом залежно від мети та можливості самого підприємства враховуючи їх пріоритетність. Користуючись методикою аналізу ієрархій, а саме методом парних порівнянь виділено фактори успіху, які для вітчизняних суб’єктів господарювання мають вагоме значення. А саме експерти надали перевагу таким факторам успіху як: зростання продуктивності підприємства; зменшення витрат; можливість диверсифікації ринків збуту. Ваговими також можна вважати – зростання доходів та формування позитивного іміджу підприємства. Використання результатів дослідження спонукатиме менеджмент підприємств вести бізнес соціально відповідально та використовувати ті заходи, які на їхню думку матимуть найбільший влив на досягнення успіху.


Ключові слова


менеджмент соціальної відповідальності; зовнішні вектори соціальної відповідальності; фактори успіху

Повний текст:

PDF

Посилання


The Responsible Business Map. Business in the community. The Prince’s Responsible Business Network. Retrieved from: https://www.bitc.org. uk/the-responsible-business-map/ [in English].

Vorobey, V. & Zhurovska, I. (2010). Nefinansova zvitnistʹ: instrument sotsialʹno vidpovidalʹnoho biznesu [Non-financial reporting: a tool for socially responsible business]. Kyiv: Predstavnytstvo OON v Ukrayini / Initsiatyva Hlobalʹnoho dohovoru v Ukrayini [in Ukrainian].

Buyan, O. A. (2012). Pidkhody do otsinky efektyvnosti korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti pidpryyemstv v Ukrayini [Approaches to assessing the effectiveness of corporate social responsibility of enterprises in Ukraine]. Visnyk Dnipropetrovsʹkoho universytetu. Seriya «Ekonomika» – Bulletin of Dnipropetrovsk University. Series «Economics», 6 (2), 159-165 [in Ukrainian].

Berezina, O. Yu. (2012). Kilʹkisna otsinka sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti korporatsiy [Quantitative assessment of social responsibility of corporations]. Visnyk Ukrayinsʹkoyi akademiyi bankivsʹkoyi spravy – Bulletin of the Ukrainian Academy of Banking, 1(32), 97-101 [in Ukrainian].

Bayura, D. (2009). Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ u systemi korporatyvnoho upravlinnya [Corporate social responsibility in the system of corporate governance]. Ukrayina: aspekty pratsi – Ukraine: aspects of work, 1, 21-25 [in Ukrainian].

Mazuryk, O. V. (2010). Sotsialʹnyy audyt: potentsiyni mozhlyvosti ta perspektyvy zastosuvannya v ukrayinsʹkomu suspilʹstvi [Social audit: potential opportunities and prospects for application in Ukrainian society]. Ukrayinsʹkyy sotsium – Ukrainian society, 1, 137–144 [in Ukrainian].

Yevtushenko, V. A. (2013). Otsinka korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti: metody, obʺyekty, pokaznyky [Assessment of corporate social responsibility: methods, objects, indicators]. Visnyk NTU «KHPI» – Bulletin of NTU «KhPI». 46 (1019). 53–63. Retrieved from: file:///C:/Users/Asus/Downloads/Vcpitp_2013_46_8.pdf [in Ukrainian].

Oleksyuk, O. S. (1998). Systemy pidtrymky pryynyattya finansovykh rishenʹ na mikrorivni [Micro decision support systems at the micro level]. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].




DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2020.03.119

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc4.footer##

Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021