Формування і реалізація механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності

Alona Poltoratska, Tetiana Stovba, Alona Hrebennikova


Анотація


Вступ. Інновації є невід’ємним фактором соціального та економічного розвитку, який супроводжував людство від початку цивілізації. За останнє десятиліття можна спостерігати значне збільшення видатків на інноваційну діяльність та зростаючий інтерес до теми інновацій, оскільки технологічні зміни та інновації часто сприймаються як впливовий процес, що відкриває можливості для вигоди суспільству, а також соціального забезпечення загальний.

Особлива увага приділяється комерціалізації інновацій, оскільки вони є фундаментальною умовою для розвитку як мікро-, так і макроекономічних аспектів у контексті їх впливу на створення конкурентних переваг та економічний розвиток.

Більше того комерціалізація інновацій є, мабуть, найважливішим викликом, з яким стикаються всі компанії. інновації виходять за рамки науки або технології; це те, що здатне створити цінність за допомогою процесу комерціалізації.

Тема комерціалізації інновацій очевидно приділяла підвищену увагу останнім часом, однак цей предмет дослідження доволі фрагментований та розподілений між різними галузями дослідження та дисциплінами. Як наслідок, необхідно дослідити, упорядкувати та агрегувати різноманітні теоретичні та емпіричні висновки

Метою статті є визначення теоретичних засад комерціалізації результатів інноваційної діяльності задля формування відповідного механізму. Основною метою статті є формування моделі механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності.

Метод (методологія). У дослідженні використано низку загальнонаукових та спеціально наукових методів, насамперед: аналізу та синтезу для з’ясування сутності механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності; систематизації – визначення основних рівнів механізму комерціалізації; гносеології – окреслення основних протиріч розуміння комерціалізації.

Результати. Враховано існуючий зв'язок між явищами: комерціалізація інновацій та інтернаціоналізація. Запропоновано концептуальний підхід до формування механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності залежно від рівнів управління. Визначено інструментарій реалізації запропонованого механізму.


Ключові слова


комерціалізація; результати інноваційної діяльності; інновації; механізм комерціалізації

Повний текст:

PDF

Посилання


Melnyk, Yu. M., Saher, L. Iu., & Syhyda, L. O. (2018). Komertsializatsiia innovatsiinoi produktsii: sutnist ta etapy [Commercialization of innovation products: essence and stages]. Instrumenty ta metody komertsializatsii innovatsiinoi produktsii [Tools and methods of commercialization of innovative products. Sumy: FOP Tkachov, pp. 116-124. Retrieved from: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70723

Saher, L. Iu., & Syhyda, L. O. (2018). Rozroblennia mekhanizmu komertsializatsii innovatsiinoi produktsii [Development of the mechanism of commercialization of innovative products]. Bulletin of Sumy National Agrarian University. Series Economics and Management, 6(76), 63-70

Karpenko, A. V., Kononenko, Yu. S. (2017). Stratehichne znachennia komertsializatsii dlia innovatsiinoho rozvytku natsionalnoi ekonomiky. [Strategic importance of commercialization for the innovative development of the national economy]. Economics and management organization, 1. 190-201. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eiou_2017_1_22

Smyrnova, N. V. (2015). Uzahalnennia isnuiuchykh teoretyko-metodychnykh pidkhodiv do formuvannia mekhanizmu komertsializatsii innovatsii i transferu tekhnolohii [Generalization of existing theoretical and methodological approaches to the formation of the mechanism of commercialization of innovation and transfer of technologies]. Economics and finance, 3, 44-53.

Ilina, S. A. (2016). Organizatsionno-ekonomicheskiy mehanizm kommertsializatsii innovatsiy na malyih i srednih predpriyatiyah i algoritm ego otsenki. [Organizational-economic mechanism of commercialization of innovation in small and medium enterprises and the algorithm of the assembly]. Finance and Management. № 4. pp. 1 – 11. DOI:10.7256/2409-7802.2016.4.20750

Saveleva, I. P., & Belyaev, N. A. (2013). Marketing innovatsiy: mehanizm kommertsializatsii novovvedeniy v nauchno-issledovatelskih i nauchno-tehnicheskih organizatsiyah [Marketing Innovation: Mechanism of Commercialization has been newly new in scientific and scientific organizations] Westman of Huwrga. Serium: Economics and Management 7 (4). pp. 138-143

Komelina, A. A. (2012). Naukovi zasady formuvannia mekhanizmu komertsializatsii innovatsiinykh tekhnolohii [Scientific principles of formation of the mechanism of commercialization of innovative technologies] Economics and region, 6, 35-41. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econrig_2012_6_9.

Muhopad, V. I. (2010). Kommertsializatsiya intellektualnoy sobstvennosti [Commercialization of intellectual property] Moscow: Magister: Infra-M. 512 p.

Rylach, N. M. (2017). Internatsionalizatsiia innovatsiinoi diialnosti yak peredumova formuvannia paradyhmy «vidkrytykh innovatsii» [Internationalization of innovation activity as a precondition for the formation of a paradigm of "open innovations"]. International relations, part «Economic sciences». Retrieved from: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/3403

Carayannis, E. G., Goletsis, Y., Grigoroudis, E. (2015). Multi-level multi-stage efficiency measurement: the case of innovation systems. Operational Research, 15, 2. DOI: 10.1007/s12351-015-0176-y

Barinova, V. A., Eremkin, V. A., & Ryibalkin, V. V. (2014). Razvitie infrastrukturyi novovvedenie: zarubejnyiy opyit i vozmojnosti ego primeneniya v rossiyskoy praktike. [Development infrastructure innovation: foreign experience and opportunities for its use in Russian practice] Russian Foreign Economic Bulletin, 2, 36-48.

Ermakova, E. A., & Kudryavtsev, K. A. (2014). Rol onlayn-platform kak posrednika v realizatsii modeli otkryityih innovatsiy. [The role of online platforms as an intermediary in the implementation of an open innovation model]. Innovation, 1 (183), 77-81.

Larionov, N. A. (2015). Osobennosti finansovogo povedeniya investorov v kraudfandingovoy modeli finansirovaniya innovatsiy. [Features of the financial behavior of investors in the crowdfunding model of financing innovation] Bulletin of Saratov State Socio-Economic University, 2 (56), 77-80.

Novikova, E. N. (2015). Razvitie infrastrukturyi kommertsializatsii rezultatov innovatsionnoy deyatelnosti. [Development of infrastructure for commercialization of innovation results]. (PhD Dis.), Stavropol Retrieved from: http://www.ncfu.ru/uploads/doc/disser_novikova.pdf.

Servantes, M., & Mayssner, D. (2014). Kommertsializatsiya nauchnyih issledovaniy v gosudarstvennom sektore po modeli «otkryityih innovatsiy»: novyie tendentsii. [Commercialization of scientific research in the public sector on the "Open Innovation" model: new trends] Forsight, 8, 3, 70-81.

Skazochkin, A. V. (2013). Birja intellektualnyih produktov kak tsentr sistemyi kommertsializatsii rezultatov nauchnyih issledovaniy. [Exchange of intellectual products as a center for the commercialization system of scientific research. The science]. Innovation. Education. Nauka, 13, 205-216.

Komelina, A. A. (2014). Mekhanizm zabezpechennia komertsializatsii innovatsiinykh tekhnolohii na rehionalnomu rivni [Mechanism for ensuring the commercialization of innovative technologies at the regional level]. (PhD Thesis), Kharkiv 23p.

Kholiavko, N., & Shestakovska, Т. (2018). The economic and legal mechanism of commercialization of r&d results. Economics & Education. International Scientific, 3, 23–29. URL: http://ir.stu.cn.ua/123456789/17124.

Plakhotnik, O. O. (2015). Teoretychni zasady formuvannia mekhanizmu komertsializatsii innovatsiinykh tekhnolohii. [Theoretical principles of forming the mechanism of commercialization of innovative technologies. Technological audit and reserves of production] Technological audit and reserves of production, 5(5), 54-57. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tatrv_2015_5%285%29__12.




DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2021.01.037

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc4.footer##

Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021