Комплексна оцінка конкурентоспроможності підприємств готельного бізнесу

Liudmyla Vasylivna Bortnyk


Анотація


Розглянуто місце і роль готельного бізнесу в репрезентації національного туристичного продукту України. Визначено сутність поняття «конкурентоспроможність готельного підприємства». Систематизовано основні методики оцінки конкурентоспроможності підприємств сфери послуг і об’єднано в чотири групи: графічні, матричні, розрахункові та комбіновані. Запропоновано методику комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємств готельного бізнесу, що ґрунтується на аналізі трьох важливих складових: результатів фінансово-господарської діяльності, конкурентоспроможності готельних послуг та ринкової позиції підприємства у внутрішньогалузевій конкуренції. У якості об’єктів дослідження були відібрані готельні підприємства м. Одеси, які належать до однієї стратегічної групи конкурентів. Доведено доцільність і легкість використання комплексної методики оцінки конкурентоспроможності підприємств готельного бізнесу. За результатами проведеної оцінки підтверджено необхідність підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняних готельних підприємств.


Ключові слова


готель; конкурентоспроможність підприємств готельного бізнесу; методи оцінки; якість готельних послуг; частка ринку; ринкова позиція

Повний текст:

PDF

Посилання


Havryliuk, S. P. (2006). Enterprise competitiveness in the sphere of tourism business. Kyiv: KNTEU.

Herasymenko, V. G. (2010). Express-analysis of the quality and competitiveness of the hotel industry of the resort city. Economics of Development, 3 (55), 35-40.

Kuznetsova, N. M. (2010). Scientific and methodological approaches to the definition of the strategic directions of competitiveness of hotel enterprises. OSEU Journal, 41 (2), 54-59.

Semenov, V. F. (2010). Evaluation methods of competitiveness of the tourist company. OSEU Journal, 14 (115), 75-85.

Durovich, A. P. (2006). Hotel and restaurant marketing. Moscow: New knowledge.

Skobkin, S. S., Skobkin, A. S. (2005). How to measure the competitiveness of hotel services? Hotels parade, 3 (24).

Chetyrkina, N. Y. (2009). Management of organization competitiveness of the service sphere. Saint-Petersburg: SPHUEF.

Statistical Bulletin “Activity of collective accommodation in the Odessa region in 2012”. Odesa: Central statistics department in Odessa region.

Obushchak, T. A. (2007). The essence of the financial state of the enterprise. Actual problems of economics, 9, 92-98.

Order of the Ministry of Economy of Ukraine from 19.10.2010 № 1330-10 «On approval of methodical recommendations of calculation of intra-industry competitiveness of enterprises». Retrieved September 15, 2013, from : http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/category/main?cat_id=38738.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019