Персонал як визначальна складова забезпечення конкурентоспроможності підприємства
Анотація
Визначено значення персоналу підприємства у забезпеченні його конкурентоспроможності. Проаналізовано показники ефективності використання персоналу та встановлено їх взаємозв¢язок із показниками ефективності діяльності підприємства на прикладі агропромислового холдингу “Кернел”. За результатами оцінки доведено необхідність внесення такої складової як персонал до загальної методики оцінки конкурентоспроможності підприємства, з опертям на стратегічний підхід до управління. Для цього було обрано Збалансовану систему показників (ЗСП). Запропоновано до етапів проведення аналізу за допомогою ЗСП залучити SWOT-аналіз. Наведено зарубіжний досвід мотивації персоналу для підвищення ефективності праці та рівня конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. Пропозиції, викладені в статті, можуть бути впроваджені в практику господарювання вітчизняних підприємств.
Ключові слова
Посилання
Mazhar, M. (2010). Effect of labor on the competitiveness of enterprises [Vplyv trudovykh resursiv na konkurentospromozhnist pidpryiemstva]. Bulletin ZSTU, 2 (52), 258 – 261.
Zhukovsky, M. (2007). Human Resources as part of the competitiveness of enterprises [Trudovi resursy yak skladova konkurentospromozhnosti pidpryiemstva]. Actual problems of economy, 2, 54-59.
Say, I. (2008). Features of the labor force in the economy [Osoblyvosti formuvannia trudovykh resursiv v ekonomitsi]. Economy & state, 2, 103-104 .
Kvasha, S. (2003). Competitiveness of agricultural products in the WTO [Konkurentospromozhnist vitchyznianoi ahrarnoi produktsii v umovakh vstupu do SOT]. Economy of Ukraine, 10, 79-85.
Haraev, I. (2005). Problems evaluation of competitiveness of the organization [Problemы otsenky konkurentosposobnosty orhanyzatsyy]. Proceedings DNTU : A series of economic, 8, 94-101. Retrieved September 15, 2013, from : http://kampi.ru/scitech/index.php ?NAME=1disk/stat1.html.
Shcherbakov, V., Slavgorodska O. (2005). Classification competitive advantages personnel [Klasyfikatsiia konkurentnykh perevah personalu pidpryiemstva]. Proceedings DNTU: A series of economic, 8, 94-101.
Grayson, C. Jackson Jr. (1991). American management on the threshold of the XXI century [Amerykanskyi menedzhment na porohe XXI veka]. Moscow: Economy.
Klimenko, S. (2006). Managing enterprise's competitiveness [Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva]. Kyiv: Kyiv National Economic University.
Dmitrenco, G. (2002). Motivation and evaluation of staff: Textbook [Motyvatsyia y otsenka personala : uchebnoe posobye]. Kyiv: AIDP.
Ivanchenko, G. (2010). Features of intangible incentives to domestic enterprises [Osoblyvosti vykorystannia nematerialnykh stymuliv na vitchyznianykh pidpryiemstvakh] . Economist, 3, 21-23.
Ryndzak, A. (2000). Motivation employment at the regional labor market : a sociological context [Motyvatsiia zainiatosti naselennia na rehionalnomu rynku pratsi: sotsiolohichnyi kontekst]. Regional Economy, 4, 125-131 .
Semykina, N. (2003). Motivation competitiveness of labor: Theory and Practice regulations [Motyvatsiia konkurentospromozhnosti pratsi: Teoriia i praktyka rehuliuvannia]. Kirovograd: PIC.
Official site of the agricultural holding "Kernel". Retrieved September 15, 2013, from : http://www.kernel.ua/en/financial/reports/
Kaplan, R., Norton, D. (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action. Harvard Business School Press, Boston, MA.
Miller, J. (2010). Application Balanced Scorecard for Example Plant "AKVAYZOL" [Prymenenye systemы sbalansirovannyh pokazatelei na prymere zavoda «AKVAYZOL»]. Economic Problems of Sustainable Development: Scientific Conference faculty, staff and students of the Faculty of Economics and Management, Sumy: Sumy State University, Part 3.
Official website of Bloomberg. Retrieved September 15, 2013, from :: http://www.bloomberg.com/
Petrachenko, D. (2009). Motivation and promotion of staff as a tool for improving the activity of an enterprise [Motyvatsiia i stymuliuvannia pratsi personalu yak instrument udoskonalennia diialnosti pidpryiemstva]. East, 9, 23-27 .
Ponomarev, I. (2009). Sales development strategy through the Balanced Scorecard [Realizatsiia stratehii rozvytku pidpryiemstva za dopomohoiu zbalansovanoi systemy pokaznykiv]. Economic Space: zb.nauk . 27.
Hetman, A. (2010). Business Economics [Ekonomika pidpryiemstva]. K. : Center of Literature.
Horvath, P. (2000). Balanced Scorecard as the control means of enterprise management [Sbalansyrovannaia systema pokazatelei kak sredstvo upravlenyia predpryiatyem]. Problems of theory and practice of management, 4, 108-113.
Official site Astarta “Astarta-Kyiv”. Retrieved September 15, 2013, from : http://astartakiev.com/en/for_investors/financial-results.htm.
Official site of “Bunge”. Retrieved September 15, 2013, from : http://www.bunge.com/.
Rukas, S. (2009). Analysis of personnel motivation systems based on the experience of leading countries [Analyz system motyvatsyy personala s uchetom opyta vedushchykh stran myra]. Visnik Khmelnitsky Nat. University, 5, 93-96.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
