Оцінка та використання цінової еластичності попиту для обґрунтування управлінських рішень

Serhiy Vasylyovych Kuz'minov, Victoria Mykolayivna Orlova


Анотація


У статті піднімаються питання вимірювання цінової еластичності попиту. Обґрунтовано ідею про одночасне застосування трьох методів оцінки цінової еластичності в умовах обмеженості доступу до фактичних даних. Аналітичний, апроксимаційний та доходно-реляційний методи оцінки цінової еластичності були застосовані щодо вибраної групи органічних миючих засобів. Узагальнено та статистично оброблено фактичні дані стосовно продажу органічної продукції за вісімнадцять місяців. Числові характеристики цінової еластичності попиту на кілька органічних товарів були розраховані за допомогою формули точкової еластичності. Виявлено, що за поточних цін майже усі проаналізовані органічні товари демонструють коефіцієнт точкової еластичності значно вищий за одиницю. На основі отриманих результатів зроблено висновки про можливості ціноутворення як елемента менеджменту торгівлі на ринку органічної продукції.



Ключові слова


цінова еластичність попиту; ціноутворення; органічна продукція; менеджмент торгівлі

Повний текст:

PDF

Посилання


Bashuk, T. O., & Haidabrus, N. V. (2011). Tsinoutvorennia z urahuvanniam kompleksnoi systemy faktoriv informatsiinogo zabezpechennia (na prykladi VTD “Universytetska knyga”). Marketing and management of innovations [Marketyng I menedzhment innovatsii], 3, 135–142.

Bozhkova, V. V., & Riabchenko I. M. (2012). Systematyzatsiia metodiv marketyngovogo tsinoutvorennia. Marketing and management of innovations [Marketyng I menedzhment innovatsii], 4, 74–80.

Donets, O. S., & Moiseenko, O. Yu. (2012). Informatsiino-analitychne zabezpechennia pidpryiemstva na rynku plodoovochevoi produkcii. Businessinform [Biznesinform], 8, 60–63.

Kudlai, V. H. (2006). Aktualni problemy tsinoutvorennia na pidpryiemstvah v suchasnyh umovah. Ukrainian Socium [Ukrainskii sotsium], 6, 73–81.

Kuznetsova, I. O. (2013). Osoblyvosti monitoryngu tsinoutvorennia v elektroenerhetytsi. Economy: Reality of Time [Ekonomika: realii chasu], 1, 212–216.

Yatsiv, I. B. (2010). Elastychnist popytu na prodovolchi tovary yak element konkurentnoho seredovyshcha. Messenger of Khmelnitsk National University [Visnyk Khmelnitskoho natsionalnoho universytetu], 2-3, 61–64.

Kester, U. (2012). Essentials of Agrarian Market Analysis [Osnovy analiza ahrarnoho rynka]. Kyiv: ADEF-Ukraine.

Lisovina, E. N. (2006). Potrebnosti i platezhesposobnyi spros – institutsionalnyi aspekt. Scientific Papers of DonNTU. Series: Economic [Nauchnye trudy DonNTU. Seriya: Ekonomicheskaya], 103-2, 87–92.

Yatsenko, O. M., & Zavadska, Yu. S. (2010). Formuvannia popytu na orhanichnu produktsiyu na ahroprodovolchomu rynku. Innovative Economy [Innovatsiina ekonomika], 3, 204–208.

Krikovtseva, N. O. (2011). Marketynhovi dyferentsiatory innovatsiinosti i yih vykorystannia pry formuvanni strategii pidpryiemstva. Marketing and management of innovations [Marketyng I menedzhment innovatsii], 4-1, 185–189.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021