Визначення факторів конкурентоспроможності підприємств-виробників бетону

Iryna Anatoliivna Pedko


Анотація


Стаття присвячена удосконаленню наукових уявлень щодо сутності та змісту факторів конкурентоспроможності підприємств-виробників бетону, місця підсистеми управління конкурентоспроможністю в їх маркетинговому менеджменті. Встановлено, що діяльність на цьому ринку пов’язана зі значними комерційними ризиками, які обумовлені властивостями бетону. Зазначено, що цей ринок є локальним. Окреслено групу підприємств-лідерів на ринку товарного бетону Одеської області та надано їх загальну характеристику. Визначено абсолютних лідерів ринку, здійснено порівняльний аналіз їх маркетингової діяльності за всіма складовими комплексу маркетингу.

Ключовими факторами комерційного успіху підприємства, яке охоплює найбільшу частку ринку, можна назвати більш сучасне технологічне обладнання, вищу впізнаваність бренду серед контактних аудиторій і потенційних приватних клієнтів, нижчу ціну товарного бетону, використання в роботі концепції соціально етичного маркетингу. Ключовими чинниками комерційного успіху іншого лідера визначено відстрочки платежу великим клієнтам, для приватних клієнтів можливість оплати бетону готівкою на об’єкті заливки, нижчу ціну залізничного тарифу у зв’язку з більш вигідним територіальним розташуванням. Проведений порівняльний аналіз комунікативної активності лідерів ринку в мережі Інтернет показав, що конкурентною перевагою безумовного лідера є його повноцінна комунікативна діяльність у віртуальному просторі. Доведено, що підприємство-лідер використовує маркетингову стратегію диференціації. Наявність високодиференційованої торгової марки дозволяє збільшити ринкову силу підприємства. Перевагами обраної маркетингової стратегії є здатність збільшувати життєвий цикл товару, підсилювати прихильність до марки, зменшувати чутливість до ціни, підвищувати рентабельність, ускладнення появи на ринку нових конкурентів, збільшення стійкості до можливого зростання витрат у результаті дій сильного постачальника. Побудовано модель маркетингової стратегії диференціації і унікальної торгової пропозиції підприємства-лідера ринку бетону. Обґрунтовано, що для коригування комунікативної кампанії обов’язковим є моніторинг ефективності запропонованого комплексу маркетингових комунікацій, проведення розрахунків ефективності. Запропоновано ефективні інструменти реклами на ринку товарного бетону. 


Ключові слова


комплекс маркетингу; конкурентоспроможність; фактори конкурентоспроможності; ринок бетону; маркетингова стратегія; унікальна торгова пропозиція; рекламна кампанія

Повний текст:

PDF

Посилання


Official website for the company "Comfort-LO". (2014). Retrieved April 15, 2014, from http://comfort-lv.com.ua.

Official website for the company "Hi-Raise Constructions Holding". (2014). Retrieved April 15, 2014, fromhttp://www.hi-raise.com.

Pavlenko, A. F., Reshetnikov, I. L., Voychak, A. V. et al. (2008). Marketing. Kyiv, Kyiv National Economic University.

Ukrainian market of concrete: an upward trend year. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, fromhttp://www.kanzas.ua/overview_mix/page_view/Ukrainskii-rynok-betona-tendentsiya-k-rostu.

Concrete products market shows growth. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, fromhttp://www.investukr.com.ua/get-news/1866.

Factors of quality concrete. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, fromhttp://www.bibliotekar.ru/stroymaterialy-4/80. htm.

Solnsev, S. & Ovchinnikov A. (2011). Evaluation of market risk when bringing a new product to market. The market economy: Coll. sciences. works. Special. issue. Marketing Education in Ukraine. Kyiv: MBK.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019