Конкуренція на ринку банківських послуг як мотив інноваційної діяльності банків

Oleksandra Vadymivna Yakusheva


Анотація


Вступ. У статті досліджено банківську конкуренцію, що служить мотиваційним фактором для впровадження інновацій у діяльність банків. З’ясовано, що керівництво банків розуміє, що на сьогодні для того, щоб отримати конкурентні переваги над іншими банками та небанківськими фінансово-кредитними інститутами, необхідно проводити інноваційну діяльність, про що свідчить збільшення фінансування інноваційної діяльності у 2013 році у більшості зарубіжних банків.

Результати. Досліджено зміст та ознаки такої економічної категорії як інновація. Виявлено, що існує декілька підходів щодо трактування фінансових (банківських) інновацій та, як результат, сформульоване власне визначення банківських інновацій. Проаналізовано методи здійснення інноваційної діяльності у провідних банках світу, і тут слід зазначити активну співпрацю банківських установ з ІТ-компаніями, збільшення власних підрозділів, що розробляють інноваційні технології обслуговування клієнтів, залучення клієнтів банку через соціальні мережі до спільної роботи щодо розробки інноваційних продуктів і послуг. Розглянуто найбільш популярні і перспективні напрями у банківській інноваційній діяльності, серед яких платежі P2P. Проаналізовано український досвід здійснення інноваційної діяльності банківськими установами та виявлено, що лише окремі великі банки України впроваджують інновації. Також встановлено, що для вітчизняних банків характерною є практика запозичення інновацій у провідних зарубіжних установ. Серед основних тенденцій банківської інноваційної діяльності в Україні спостерігається активний розвиток Інтернет-банкінгу та мобільного банкінгу, впровадження системи управління взаємовідносинами з клієнтами – CRM, розвиток нових каналів продажу продуктів і джерел комісійного доходу.

Висновки. Визначено, що для подальшого успішного розвитку та підвищення своєї конкурентоспроможності банки України повинні сформувати та діяти відповідно до стратегії інноваційної діяльності, повністю або частково змінити структуру управління, здійснювати взаємодію з клієнтами у формі зворотного зв’язку, у майбутньому є необхідність у перегляді ролі філіальної мережі банківських установ у напрямі зменшення кількості філій та відділень банку та зосередження на обслуговуванні клієнтів он-лайн, що буде зручно і для власне клієнтів, і зменшить витрати банків на утримання приміщень. 


Ключові слова


інновації; банківські інновації; інноваційна діяльність банків; конкуренція; конкурентоспроможність банку; платежі P2P

Повний текст:

PDF

Посилання


Balabanova, I. T. (2003). Banki i bankovskoyedelo. Peterburg: Piter.

Vikulov, V. S. (2004). Conceptual approach to the development of innovative strategies for the commercial bank. Financial management,5, 106-121.

Yehorycheva, S. B. (2010). Innovation activities of commercial banks. Poltava: TOV ASMI.

Lavrushin, O. I. (2009). Bankovskiy menedzhment. Moscow: KNORUS.

Smovzhenko, T. S. (2010). Innovation strategies of foreign banks. Money and Credit, 8, 51-56.

Porter, M. (2005). Competitive Advantage: How to achieve high results and ensure its sustainability. Moscow: Alpina Business Books.

Trysyachnyy, V. I. (2013). Features of the content and structure of “innovation” category. Terra Economicus, 3 (11), 36-39

Yakovenko, S. N. (2013). Financial innovations in commercial banks’ activity: theoretical and economy aspects. Actual promlems of science and education, 2, 53-59.

Infosys (2013, September). Innovation in Retail Banking – Simplify Technology to Innovate, 5th annual edition. Retrieved April 15, 2014, from : http://www.infosys.com/finacle/resources/industry-reports/Pages/innovation-retail-banking. aspx.

IBM. (2013). IBM Announces a 10-Year Strategic Partnership with UniCredit to Deliver New Services. Retrieved April 15, 2014, from : http://www-03. ibm.com/press/us/en/pressrelease/41523.wss.

BAI. (2013). P2P Payments: The Bank Imperative. Retrieved April 15, 2014, from : http://www.bai.org/bankingstrategies/payments/remote-payments/p2p-payments-the-bank-imperative.

Moven. (2012, November 21). Moven’s Oath: Supporting Your Financial Wellness. Retrieved April 15, 2014, from : http://blog. moven.com/movens-oath-supporting-your-financial/.

Allen International. (2013, April 18). Welcome to The Lab. Retrieved April 15, 2014, from : http://www.allen-international.com/welcome-to-the-lab/.

PrivatBank. (2013, April 17). PrivatBank ready to serve customers in the Google Glass. Retrieved April 15, 2014, from : http://privatbank.ua/ua/news/privatbank-gotov-obsluzhit-klijentov-v-google-glass/.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019