Класифікація методів оцінки бренду підприємства

Dmytro Anatoliiovych Gorovyi, Daria Oleksandrivna Prykhodko


Анотація


В статті узагальнено наукові підходи до оцінки вартості бренду підприємства. Удосконалено існуючу класифікацію методів оцінки бренду підприємства за рахунок введення нової класифікаційної групи – гібридні методи оцінки, які містять у собі риси декількох підходів одночасно (або які важко віднести однозначно до якоїсь однієї групи). Це дозволяє виокремити ті з методів оцінки, які містять певну рису, що є невластивою для традиційних груп методів: витратного, доходного та ринкового. Також в роботі узагальнена та оптимізована кількість методів по кожній групі за рахунок поєднання однакових методів (методів з однаковими принципами обчислення вартості бренду). За результатами огляду розглянутих методик визначена неможливість їх використання в динаміці (тобто необхідність обрахунку кожен раз вартості бренду спочатку при зміні певного параметра). Тому в роботі запропонована ідея про створення узагальнюючої загальноприйнятної методики для всіх підприємств України, яка б дозволяла визначити як поточну, так і перспективну вартість бренду (яка може виникнути при зміні певного параметру).


Ключові слова


бренд; методи оцінки; класифікація; вартість бренду; нематеріальний актив

Повний текст:

PDF

Посилання


Kobyelyev, V. M. (2011). Economical Brand Estimation in the Context of Business Cost Estimation [Ekonomіchna ocіnka brendu v kontekstі ocіnki vartostі bіznesu kompanii]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". Retrieved February 11, 2011, from http://nbuv.gov.ua/portal//natural/Vcpi/TPtEV /2011_8/stati/82011_11.pdf.

Domnin, V. N. (2004). Brending: New Technologies in Russia [Brending: novye tehnologii v Rossii]. SPb.: Piter.

Vakun, O. V. (2011). Intangible Assets Estimation according to the National and International Standarts [Ocіnka nematerіal'nih aktivіv za nacіonal'nimi ta mіzhnarodnimi standartami]. NBUV. Retrieved July 1, 2011, from http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/sre/2011_7/218.pdf.

Getman, O. O. (2010). Methods and Approaches of Enterprise Intangible Assets Estimation [Metodi і sposobi ocіnki nematerіal'nih aktivіv pіdpriemstva]. Pidruchniki. Retrieved, 2010, from http://pidruchniki.ws/13331222/ekonomika/ metodi_sposobi_otsinki_nematerialnih_aktiviv_pidpriyemstva.

Geiyer, G. V. (2006). Financial Brand Cost and Methods of Its Estimation [Fіnansova vartіst' brendіv і metodi її ocіnki]. Retrieved June 13, 2006, from http://univer.km.ua/visnyk/1194.pdf.

Panjushkina, S. (2004). Brand Methods Estimation [Metody ocenki brenda]. Invest-Gazeta. Retrieved November 22, 2004, from http://www.investgazeta.net/praktika/metody-ocenki-brenda-148650/

Tretiak, O. A. (2010). Brand-Capital: Content, Money Estimation and Management [Brend-kapital: soderzhanie, denezhnaja ocenka i upravlenie]. ANTEMA. Retrieved May 15, 2010, from http://www.antema.ru/library/brnding/other/tretyak_o_a_brend-kapital_ soderzhanie_denezhnaya_ocenka_i_upravlenie/.

Kapferer, J.-N. (2002). The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. London: Kogan Page Publishers.

Naryshkina M. (2008). Brand and Other Intangible Assets Estimation [Ocenka brenda i drugih nematerial'nyh aktivov]. LBS. Retrieved November 28, 2008, from http://www.lbsglobal.com/rus/meropriatia/meropriatia/finansi/brend/?show=5&news_id=173.

ABK – Aktivnye Biznes Konsul'tacii (2013). Retrieved January 05, 2013, from http://www.active-consult.ru/ocbrenda.htm.

Starov, S. A. (2010) Brands Management [Upravlenie brendami]. SPb.: Vysshaya shkola menedzhmenta.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019