Розроблення облікової моделі розподілу та списання витрат, узгодженої з маркетинговою концепцією життєвого циклу туристичного продукту

Oleg Stepanovych Vysochan


Анотація


Встановлено взаємозв’язок між обліковою системою та системою товарного виробництва й обігу через концептуальні засади життєвого циклу товару (послуги). Проаналізовано вплив особливостей діяльності, пов’язаної із наданням туристичних послуг, а також специфіки туристичного продукту на методологію обліку підприємств туристичного бізнесу. Встановлено необхідність модернізації чинних облікових підходів до списання витрат відповідно до етапів життєвого циклу турпродукту: впровадження, зростання і розвиток, зрілість і насичення, занепад. Запропоновано теоретичну модель списання витрат відповідно до маркетингової концепції життєвого циклу туристичного продукту та її графічну репрезентацію. Виокремлено три ключові проблеми при ефективному застосуванні моделі на практиці: розрахунок тривалості кожного етапу життєвого циклу туристичного продукту, розроблення конкретних методик розподілу накопичених витрат за звітними періодами та впровадження методики відображення накопичених витрат на рахунках бухгалтерського обліку. Для їхнього вирішення запропоновано: основним критерієм встановлення початку кожної стадії життєвого циклу вважати виникнення яскраво вираженої тенденції до зменшення чи збільшення обсягів реалізації туристичного продукту; для ефективного розподілу суми витрат, накопиченої на перших двох етапах життєвого циклу продукту, використовувати метод приведення до доходів з відповідним коригуванням планових показників; витрати звітного періоду, що пов’язані із доходами, отриманими в наступних періодах, накопичувати на рахунку 39 і списувати на етапі зрілості і насичення туристичного продукту в розрізі субрахунків витрат, накопичених на етапі розробки та впровадження турпродукту і витрат понад величину доходів, отриманих на етапі зростання і розвитку турпродукту. Наведено позитивні властивості імплементації концепції життєвого циклу туристичного продукту в систему планування, обліку і контролю підприємства. 


Ключові слова


туристичний продукт; життєвий цикл туристичного продукту; витрати майбутніх періодів; накопичені витрати

Повний текст:

PDF

Посилання


Salina, T. K. &Modyanova, V. A. (2011). Optimization of supply chain as a factor of sustainable development of modern enterprise. Vestnik of Pushkin Leningrad State University. Economics, 2 (6), 69-78.

Danilchuk,V. F. (2007). Evolutionary process of diversification of tourist business enterprises in Ukraine and directions of its acceleration. Visnyk of Donetsk Institute of Tourist Business. Economics, Organization and Management (in the tourism sector), 11, 41-49.

Sharovatov, S. V. (2011). Product life cycle modern concept research at the enterprise stability analysis in the competitive environment. Scientific works of the Free Economic Society, 155, 399-404.

Sycheva, N. V. (2011). Tourist resource as the factor of the economic development of region. Vestnik of the Orenburg State University, 8 (127), 136-143.

Osidach, O. O. (2009). Taking of charges on preparation and mastering on the prime price of new products. Scientific Bulletin of the Uzhgorod University. Economic series, 28, 156-161.

Semyonychev, Ye. V. (2011). On Application of the Concept of Product Life Cycle. Izvestiya of Urals State University of Economics, 5 (37), 116-121.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019