Визначення стратегічного напряму підвищення економічного потенціалу підприємства

Dmytro Mykolayovych Vasylkivskyi


Анотація


Розглядаються особливості ринкового середовища, в якому функціонують вітчизняні машинобудівні підприємства. На сьогодні не розроблено єдиного методологічного підходу до дослідження та планування підвищення економічного потенціалу підприємства. Виявлено, що відсутність якісного дослідження ринку і програм просування товару, особливо новітніх його розробок на ринку, властиві більшості великих машинобудівних підприємств. Неякісна або повна маркетингова недієздатність неминуче спричиняє реакцію у відповідь, що втілюється в незатребуваності нової продукції споживачами. Зазначається, що існує крайня нестабільність і часто непередбачуваність розвитку подій в економічній, політичній, соціальній та інших сферах. В умовах конкуренції досить складно говорити про співпрацю підприємств усередині галузі, які по суті є конкурентами на ринку збуту. Проте також існують непоодинокі приклади, коли подібна співпраця виявляється взаємовигідною і допомагає в умовах відсутності державного фінансування виробляти високоякісну продукцію, що відповідає усім сучасним вимогам. Визначається наступне групування факторів, які характеризуються: відсутністю державних програм розвитку галузі, витісненням з міжнародних ринків вітчизняних виробників, нестачею власних засобів на здійснення програм розвитку, незатребуваністю на ринку нової продукції, нестабільністю цін на споживчі ресурси, ворожістю інформаційного середовища, що дає змогу визначити відповідну модель стратегічного розвитку. Пропонується класифікація факторів зовнішнього середовища, які зумовлюють стратегію підвищення потенціалу підприємства і елементів, що входять до його складу. Оцінку стану ворожості зовнішнього середовища необхідно здійснювати за допомогою коефіцієнта негативної дії, який є сумою зважених значень окремих коефіцієнтів, що визначають вплив встановлених у ході дослідження факторів зовнішньої дії. Запропоновано методику визначення напряму стратегічного розвитку, яка дозволяє залежно від ступеня негативності макро- і мезорівня підприємства виробити загальний (найбільш прийнятний) напрям підвищення економічного потенціалу, що втілюється в активній, пасивній або компенсаційній моделі розвитку. 


Ключові слова


економічний потенціал; фактори зовнішнього середовища; конкурентне зовнішнє середовище; стратегія; методологічний підхід; макро - і мезорівень підприємства

Повний текст:

PDF

Посилання


Abalkin, L. I. (2001). Konechnye narodnokhozyaystvennye rezul'taty (sushchnost', pokazateli, puti povysheniya). Moskva: Ekonomika.

Anchishkin, A. I. (1984). Prognozirovanie rosta sotsialisticheskoy ekonomiki. M: Ekonomika.

Voronkova, A. E. (2000). Problemy konkurentosposobnogo potentsiala predpriyatiya. Kiev: Tekhnika.

Svobodin, V. I. (2004). Proizvodstvennyy potentsial sel'skokhozyaystvennogo predpriyatiya i otsenka effektivnosti ego ispol'zovaniya. Vesti statistiki, 10, 7-12.

Fedonin, O. S. (2003). Potencial pidpryjemstva: formuvannja ta ocinka. Kyi'v: KNEU.

Figurnov, E. B. (1982). Proizvodstvennyy potentsial sotsialisticheskogo obshchestva. Politicheskoe samoobrazovanie, 1, 15-19.

Chernikov, D. A. (2001). Effektivnost' ispol'zovaniya proizvodstvennogo potentsiala i konechnye narodnokhozyaystvennye rezul'taty. Ekonomicheskie nauki, 10, 14-18.

Shevchenko, D. K. (2004). Problemy efektyvnosti vykorystannja ekonomichnogo potencialu. Zaporizhzhja: KPU.

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie. Moskva: Ekonomika.

King, U. (1982). Strategicheskoe planirovanie i khozyaystvennaya politika. Moskva: Progress.

Kottler, F. (1990). Osnovy marketinga. Moskva: Progres.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2022