Дослідження тенденцій розвитку підприємств автомобільного транспорту

Olena Oleksandrivna Plakhotnik


Анотація


Європейський вибір України, її інтеграція у високотехнологічне конкурентне середовище визначає необхідність формування конкурентоспроможних підприємств автомобільного транспорту з ефективними транспортно-логістичними технологіями, високим технічним й технологічним рівнем. Тобто суттєво підвищуються вимоги до розвитку транспорту на якісно новій основі. На сьогодні ситуація на автомобільному ринку України є дуже складною – це падіння виробництва (на початку 2013 року обсяги виробництва «Запорізького автомобілебудівного заводу» скоротилися на 30 %. Падіння виробництва на заводах корпорації «Богдан» досягло 88 %; «Чернігівський автозавод» зменшив виробництво в 14 разів); втрата технічного потенціалу, а саме – зношеність технічних систем підприємств та рухомого складу (ступінь зношення основних засобів складає до 90 %), незадовільний стан інноваційної та технологічної складової транспортної галузі, що пояснюється низьким рівнем тарифів на перевезення, які підлягають державному регулюванню, тобто відсутністю гнучкої конкурентоспроможної тарифної політики, інвестицій на умовах концесій, державно-приватного партнерства; відставання в розвитку транспортно – логістичних технологій (лише 50 % транспортно – експедиторських компаній і 43,8 % складських операторів забезпечують експедирування вантажів, причому тільки 40 % транспортно – експедиторських надають одну з основних логістичних послуг – послугу інтермодальних перевезень); проблеми несвоєчасної виплати заробітної плати (на підприємствах ремонту автотранспортних засобів заборгованість складає 32,2 % від загальної заборгованості підприємств за всіма видами економічної діяльності) тощо. Аналіз поточного стану галузі виявив, що в перспективі стратегічним напрямом розвитку підприємств автомобільного транспорту повинна бути системна реструктуризація галузі з орієнтацією на кон’юнктуру внутрішнього й зовнішнього ринків. Зацікавленість підприємств автомобільного транспорту у вирішенні цих непростих проблем повинна стимулюватися відповідними пільгами на прибуток, всебічною підтримкою уряду, спрямованою на розвиток виробництва, на впровадження досягнень науково-технічного прогресу, використання інновацій, тобто багато в чому подальший розвиток галузі залежить від антикризових дій уряду України. 


Ключові слова


фінансово-економічна криза; конкурентоспроможність; процеси відтворення; технічна база; розвиток; інвестиції

Повний текст:

PDF

Посилання


The State Target Economic Program of road transport for the period up to 2015. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, from http://vaap.org.ua.

Official website of the Ministry of Industrial Policy of Ukraine. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, fromhttp://www.industry.kmu.gov.ua.

State Statistics Service of Ukraine. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, from http://www.ukrstat.gov.ua.

Official website of the Ministry of Infrastructure of Ukraine. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, from http://www.mtu.gov.ua.

Conception of transport - road complex of Ukraine in the medium term and 2020. (n.d.). Retrieved April 15, 2014, from http://mintrans.gov.ua/mintrans/control/uk/publish.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019