Аналіз ринку міжнародного туризму України

Oleksandr Anatoliovych Pysmennyi


Анотація


У статті проаналізовано сучасний стан ринку міжнародного туризму України порівняно з тенденціями розвитку світового туристичного ринку. Визначено основні особливості його формування та перспективи подальшого розвитку. Встановлено, що темпи зростання вітчизняного ринку міжнародного туризму повільніші, ніж в інших країнах, що розвиваються, але перевищують темпи зростання розвинених країн. З’ясовано, що туристичний потенціал України на сьогодні розкрито не повною мірою, про що свідчить значно нижча частка туристичної галузі в структурі ВВП країни (2,3 %) на відміну від середньосвітового рівня (9 %). Досліджено структуру світового ринку туристичних послуг у вартісному вираженні. Проаналізовано середній прямий дохід на одного туриста в Україні порівняно з іншими країнами. Основною особливістю українського ринку міжнародного туризму є значно нижча, ніж в інших країнах, середня вартість відпочинку на одного туриста, що обумовлено значною часткою туристів із найближчих країн з метою відвідувань знайомих і рідних. Проаналізовано тенденції в’їзного та виїзного туристичного потоку України за напрямами та метою відвідувань. Визначено структуру та обсяг ринку міжнародного туризму у вартісному вираженні. Проведений аналіз ринку міжнародного туризму України дозволить прогнозувати його подальший розвиток та визначити особливості його трансформації у майбутньому, що знайде своє відображення в подальших дослідженнях. 


Ключові слова


міжнародний туризм; в’їзний туризм; виїзний туризм; обсяг ринку; структура

Повний текст:

PDF

Посилання


UNWTO Tourism Highlights, 2013 Edition. (2013). Retrieved February 21, 2014, from: http://mkt.unwto.org/publication/unwto-tourism-highlights-2013-edition.

Bondarenko, M. P. (2011). Turystychnyi sektor ekonomiky Ukrainy: realii ta perspektyvy. Ekonomika I prohnozuvannia. 1. 104 – 119.

Hontarzhevska, L. (2008). Rynok turystychnykh posluh v Ukraini. Donetsk: Skhidnyi vydavnychyi dim.

Husakovska, T. (2011). Rozvytok rynku turystychnykh posluh v Ukraini. Naukovyivisnyk VNZU koopspilky "Poltavskyi universytet ekonomiky i torhivli” (seriia: “Ekonomichninauky”. Poltava: PUET. 5 (50). 20–23.

Dzhaman, M. (2009). Pokaznyky rozvytku turystychnoi haluzi Ukrainy. Chasopys sotsialno-ekonomichnoi heohrafii: Mizhrehionalnyi zb. naukovykhprats. Kh. :KhNUim. V. N. Karazina,. 7. 105-110.

Diadechko, L. (2007). Ekonomika turystychnoho biznesu. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.

Liubitseva, O. (2006). Rynokturystychnykhposluh. Kyiv: Alterpres.

Oliinyk, Ya. & Stepanenko, A. (2005). Teoretychni osnovy turyzmolohii: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: Nika-Tsentr.

UNWTO World Tourism Barometer and Statistical Annex. (2014January). Retrieved March 12, 2014, from: http://tourlib. net/wto/UNWTO_Barometer_2014_01.pdf.

World Travel & Tourism Council. (2014). Retrieved March 12, 2014, from:http://old. wttc.org/tsa_fullscreen_v2. php?LANG=eng&tsa01=UKRAINE&tsa02=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11&tsa03=1,2,3&tsa04_from=2000&tsa04_to=2014.

Turystychni potoky. Derzhavna sluzhba statystyky. (2013). Retrieved March 12, 2014, from: http://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/tyr/tyr_u/potoki2006_u.htm.

Vizd inozemnykh hromadian v Ukrainuzakrainamy, z yakykhvonyprybuly, u 2013 rotsi. (2013). Derzhavna sluzhba statystyky. Retrieved March 12, 2014, from: http://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2013/tyr/tyr_u/vig2013_u.htm.

Vyizd hromadian Ukrainy zakordon za krainamy, do yakykh vony vyizhdzhaly, u 2013 rotsi. (2013). Derzhavna sluzhba statystyky. Retrieved March 12, 2014, from: http://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2012/tyr/tyr_u/vigw2013_u.htm.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021