Удосконалення оцінки вартості бренда промислового підприємства

Dmytro Anatoliyovych Gorovyi, Dariya Oleksandrivna Prykhodko


Анотація


Динамічність ринку, складність та непрозорість чинних розрахункових моделей оцінки вартості бренда обумовлюють актуальність вивчення вартісної оцінки брендів промислових підприємств. У статті удосконалено методики оцінки вартості бренда промислового (автомобілебудівного) підприємства за рахунок використання класифікації брендів, що дозволяє одночасно оцінювати імідж бренда, взаємозв’язок споживчої лояльності з потребами, стадії життєвого циклу бренда, вплив часу на нього, а також ураховувати інтегральний показник значущості брендів на основі їх певних класифікаційних ознак. У роботі також надано рекомендації щодо розрахунку складових пропонованого методу.  Був запропонований алгоритм оцінки вартості бренда за методом IILLT, що складається з двох основних частин та рекомендаційної. Цей алгоритм дозволяє послідовно та зважено оцінювати вартість бренда. Виявлено переваги методу IILLT, основними серед яких є: детальне дослідження бренда підприємства, при цьому існує можливість діагностувати ефективність попереднього брендингу; виокремлення складових методу, що надає можливість оцінювати чинники, що значно впливають на вартість бренда для удосконалення майбутньої брендингової діяльності; прогнозування вартості бренда в майбутньому; можливість пошуку стратегічних джерел збільшення вартості. 


Ключові слова


бренд; класифікація; вартість; імідж; лояльність; життєвий цикл; час

Повний текст:

PDF

Посилання


Prykhodko, D. A. (2012). «Interbrand and Finance Brand»: benchmarking study of brand valuation methods [«Interbrand» and «Finance Brand»: benchmarking study of brand valuation methods]. Modern challenges of social and economic development of the Russian Federation: materials of international scientific conference, Belgorod, SRU “BelSU”, 54-57.

Zozulov, O. V. (2002). Branding or Antibranding: What should be selected in Ukraine? [Branding or Antibranding What should be selected in Ukraine?]. Marketing in Ukraine , 4, 26-28.

Panjushkina, S. (n.d.). Brand Methods Estimation [Brand Methods Estimation]. Invet-Gazeta. Retrieved November 22, 2004, from http://www.investgazeta.net/praktika/metody-ocenki-brenda-148650.

Aaker’s Methodology [Aaker’s Methodology]. (2008). MORO. Retrieved December 11, 2008, from http://moro.com.ua/aaker.html

Geiyer, G. V. (2006). Financial Brand Value and its Estimation Methods [Financial Brand Value and its Estimation Methods]. UNIVER. Retrieved June 13, 2006, from http://univer.km.ua/visnyk/1194.pdf.

Tretiak, O. A. (2010). Brand-Capital: Content, Money Estimation and Management [Brand-Capital: Content, Money Estimation and Management]. ANTEMA. Retrieved May 15, 2010, from http://www.antema.ru/library/brnding/other/tretyak_o_a_brend-kapital_ soderzhanie_denezhnaya_ocenka_i_upravlenie/

Getman, O. O. (n.d.). Methods and Approaches of Enterprise Intangible Assets Estimation [Methods and Approaches of Enterprise Intangible Assets Estimation]. MANUALS. Retrieved, 2010, from http://pidruchniki.ws/13331222/ekonomika/ metodi_sposobi_otsinki_nematerialnih_aktiviv_pidpriyemstva.

Berezin, I. (2003). 4D branding – Tomas Ged [4D brending – Tomas Ged]. MARKETOLOGI. Retrieved 2003, from http://www.marketologi.ru/publikatsii/retsenzii/4d-brending-tomas-ged/.

Method of O. Chernozub [Method of O. Chernozub]. (2008). MORO. Retrieved December 11, 2008, from http://moro.com.ua/rossiy.html.

Prykhodko, D. O. (2012). Brand Classification Improvement [Brand Classification Improvement]. Problems and perspectives of enterprise development: Collection of research articles of KhNAHU, 2 (3), 50-55.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019