Визначення ефективності організації маркетингової діяльності авіатранспортних підприємств на сучасному ринку авіаперевезень

A. V. Nepop


Анотація


Метою статті є узагальнення теоретичних та практичних підходів до визначення ефективності організації маркетингової діяльності авіатранспортних підприємств. При опрацюванні матеріалу використано методи теоретичного узагальнення, аналізу і синтезу для дослідження маркетингової діяльності авіатранспортних підприємств, системного і комплексного підходу – для теоретико-методичного обґрунтування визначення ефективності організації маркетингової діяльності авіаційного підприємства. За результатами дослідження доведено, що маркетинг має вплив на основні економічні показники діяльності авіатранспортного підприємства, вивчено вплив маркетингового середовища на організацію його маркетингової діяльності, надано пропозиції щодо оцінки ефективності маркетингової діяльності авіатранспортних підприємств за допомогою методики оцінки ефективності. Наукова новизна статті полягає в тому, що, спираючись на специфіку діяльності авіатранспортних підприємств на сучасному ринку авіаперевезень, ми побудували модель організації маркетингової діяльності авіатранспортного підприємства, орієнтуючись на маркетингове середовище. Запропонована модель дає змогу всебічно розглянути чинники, які впливають на маркетингову діяльність авіаційного підприємства. Вона є підґрунтям для розробки моделі інноваційного механізму маркетингової діяльності авіатранспортних підприємств. А також, спираючись на структуру маркетингового підрозділу авіатранспортного підприємства, побудовано таблицю розрахунку інтегральних показників ефективності маркетингової діяльності авіатранспортного підприємства. Наведена таблиця є типовою і може змінюватися залежно від поставлених завдань. Подані розрахунки інтегральних показників ефективності маркетингової діяльності авіатранспортного підприємства показують внесок кожного відділу маркетингу у загальну діяльність маркетингового підрозділу авіаційного підприємства. Практична значущість поданих результатів може бути використана авіаційними підприємствами для підвищення ефективності маркетингової діяльності, що дасть змогу удосконалити організацію маркетингової політики на основі маркетингового аналізу, яка зможе забезпечити конкурентні позиції авіакомпанії на ринку авіаційних перевезень. 


Ключові слова


авіатранспортні підприємства; маркетингове середовище; організація маркетингової діяльності; ефективність маркетингової діяльності

Повний текст:

PDF

Посилання


Evdokimov, F. I. & Gavva, V. M. (1998). ABC Marketing. Donetsk: Stalker.

Baker, M. (2002). Marketing. St. Petersburg : Peter.

Gerasymenko, V. V. (1999). Principles of Marketing. Moscow: TEIS.

The list of airlines that have a valid operator certificate. (2014). Retrieved April 15, 2014, from: http://avia.gov.ua/documents/diyalnist/ekspluatant/30124.html.

Results of Transport of Ukraine. (2014). Retrieved April 15, 2014, from: http://www.avia.gov.ua/.

Jobber, D. (2000). Principles and Practice of Marketing. Moskow : St. Petersburg.

Kotler, F. (2001). Principles of Marketing. Moscow: Progress.

Fatkhutdinov, R. A. (2002). Strategic Management. Moskow: Business.

Garkavenko, S. S. (2004). Marketing. Kyiv: Libra.

Biloshapka, V. A. & Zagoriy, G. V. (1998). Strategic Management. Principles and International Practice. Kyiv: Absolute-B.

Bagiev, G. L. (2007). Marketing. St. Petersburg : Peter.

Voytolovsky, N. V. & Kalinina, A. P. & Mazurova, I. I. (2010). Economic Analysis. Moskow: Yurait.

Ageev, N. A. & Lopatkina, N. Y. (2010). Economic analysis of marketing activity. St. Petersburg. : SPSUEF.

Kaplan, R. S. & Norton, D. P. (2004). The Balanced Scorecard. From strategy to action. Moscow: Olympus-Business.

Gershun, A. & Gorsky, M. (2005). Technology balanced management. Moscow: Olimp-Business.

Egorova, S. E. (2008). Marketing Analysis: Methodology and Methods. Pskov : PPI.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019