Комплексна діагностика міста Черкас – початковий етап брендингу території

L. M. Panasenko


Анотація


У статті розглядаються аналітичні підходи до розробки бренда території. Звертається увага на те, що до цього необхідно виявити її конкурентні переваги та унікальні риси. За допомогою аналізу ринкового (конкурентного) профілю території оцінюються окремі середовища, що дає можливість зробити висновок, які з чинників середовища мають найбільше значення для території, а які заслуговують на меншу увагу. Обґрунтовано, що для цього треба використовувати не методику І. Ансоффа, яка має істотні недоліки, а комплексну діагностику території як початковий етап її брендингу. Були виявлені основні конкурентні переваги м. Черкас: відносно висока якість людського потенціалу; сприятлива екологічна ситуація; наявність необхідних умов для розвитку туристично-рекреаційної сфери; вигідне економіко-географічне розташування та значний транзитний потенціал, розвиненість транскордонної інфраструктури; наявність Кременчуцької ГЕС та Кременчуцького водосховища, річкового вокзалу та вантажного річкового порту. Основними потенційними можливостями м. Черкас є: вигідне геоекономічне розташування; наявність потужної газотранспортної мережі з газосховищами; розвинена транскордонна транспортна система; активізація співробітництва з ЄС, поліпшення інвестиційного клімату, удосконалення інституційного середовища економічної діяльності; розвиток ІТ-індустрії. Було виявлено потенційні внутрішні недоліки: слабкі зв’язки в системі «влада-наука-бізнес»; брак кваліфікованих посередників на ринку інформаційно-консалтингових послуг; невирішеність проблеми зберігання та переробки відходів і хімічних засобів захисту рослин; локальні екологічні проблеми; високий рівень зношеності та низька ефективність використання інженерної інфраструктури. Основними потенційними зовнішніми загрозами для м. Черкас є: низька ефективність використання транскордонної транспортної мережі; значна енерговитратність виробництва та житлово-комунального господарства в умовах збереження високих цін на енергоносії; відтік людського капіталу в умовах спрощення візового режиму з ЄС; висока централізація економіки, яка обмежує потенціал розвитку місцевого самоврядування та знижує ефективність регіональних ініціатив; можливість загострення соціальної ситуації у зв’язку з економічною та політичною нестабільністю в державі.


Ключові слова


брендинг території; комплексна діагностика; SWOT-аналіз; соціально-економічний розвиток; конкурентні переваги; потенційні зовнішні можливості та загрози

Повний текст:

PDF

Посилання


Ahmetbaeva, L. R., Habibrahmanova, R. R. (2013). Life quality assessment of large city population (case study of Kazan city). Periodical All-Russian scientific journal. 4 (10), 10-15.

Ivanova, V. V. (2013). SWOT-analysis: the initial stage of territorial branding (case study of Southern Kuzbas agglomeration). Actual issues of science and education development: Collection of research papers following the materials of International scientific and practical conference 30 April 2013. 6 (6), 63-64.

Rudnitskaya, A. V. (2006). Methods of assessment of marketability of municipal transformations. TUSUR's Reports. 1 (5), 142-147.

Senichenko, V. E. (2013). Assessment of socioeconomic development of a town with the help of SWOT-analysis method (case study of Akhtubinsk Astrakhan region). Pskov regionological journal. 1 (16), 55-60.

Stepanenko, O. L. (2009). Approaches to the assessment of competitive advantages of the territory. Market space of modern Russia: advertising, commerce, marketing: Collection of research papers following the materials of International scientific and practical conference 9-16 February 2009. 1 (1), 61-66.

Khannanov, K. M. (2011). Analysis of factors and assessment of regions marketability. Bulletin of Orenburg State University. 1 (8), 156-160.

Ansoff, I. (1989). Strategic management. Moscow: Economics.

The socioeconomic state of the city of Cherkasy. (2014). Cherkasy: Main statistics department in Cherkasy region, 26.

Cherkasy Regional state administration. (2014). Development strategy of Cherkasy region to 2015. Retrieved May 15, 2014, from : http://www.oda.ck.ua/docs/prog/Strategiya2015.pdf. Last accessed 20 May 2014.

PEST-analysis. (21 March 2013). Retrieved May 15, 2014, from : http://uk.wikipedia.org/wiki/PEST. Last accessed 20 May 2014.

SWOT-analysis of Lviv region socioeconomic development. (2013). Lviv: Institute of Regional research, 112.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2020