Розвиток і розміщення підприємств сфери послуг: аналіз і тенденції

Oleksandra Bohdanivna Martsinkovska


Анотація


У статті визначено ключові детермінанти стрімкого зростання сфери послуг, а також підкреслено важливість цієї галузі економіки. Також подано коротку характеристику ринку послуг України, наголошено на його важливості для національної економіки. Тому в статті розкрито сутнісні ознаки сфери послуг, її структуру та особливості розвитку. Досліджено основні теоретичні засади розвитку і розміщення підприємств сфери послуг за різними підходами щодо власне особливостей локалізації кластерів сервісу. Проаналізовано основні положення цих підходів до розміщення вказаної галузі. Розглянуто тенденції розвитку сфери послуг на міжнародному і регіональному рівні. Проведено комплексний аналіз умов і чинників, які впливають на ефективність розташування підприємств сфери послуг, з використанням висновків за даними анкетних досліджень провідних консалтингових компаній світу. Розкрито вплив сфери послуг на розвиток економіки. Розглянуто загальні положення територіальної організації сфери послуг. Обґрунтовано конкурентоспроможність галузі на ринку. Систематизовано чинники розвитку та розміщення підприємств сфери послуг, у тому числі– і в контексті мотивації щодо зміни місця надання послуг суб’єктом господарської діяльності. 


Ключові слова


сфера послуг; чинники розміщення; ринок; територіальна організація; споживач; підприємство

Повний текст:

PDF

Посилання


Loiko, O. T. (2008). Service activity. Moscow: Academy.

Gerasymchuk, Z. & Hlyadina, M. (2006). Regional policy recreation development, formulation and implementation mechanism. Lutsk Nadstyr'ya.

Polarczyk, K. (1970). Miary zasiegu oddrialywania zakladow uslugowych. Sprawozdania PTRN za II polzocze JGPAN, cz. 2.

Christaller, Walter (1933): Die zentralen Orte in Süddeutschland. Jena: Gustav Fischer.

Berry, B., Barnum, H., Tennant, R. (1968). Retail Retail location and consumer behaviour, Papers of Readings in economic geography. Regional Science Association, "The location of economic activity" p.9, Chicago, 65-106.

Avanesova, G. A. (2006). Service activities: historical and current practice, business, management. Moscow: Aspect-Press.

Topchiev O. G. (2001). Basics of social geography. Odessa: Astroprint.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019