Аналіз експортно-імпортної діяльності кондитерської промисловості України
Анотація
Вступ. Український ринок кондитерських виробів завершив етап свого формування і знаходиться в стані жорсткої конкурентної протидії. Утримання і заохочення нових споживачів можливе за рахунок новинок продукції, рекламної та маркетингової політики, пошуку нових ринків збуту переважно за рахунок експорту.
Мета. Проаналізувати експортно-імпортну політику кондитерської промисловості України. Встановити загальні тенденції, динаміку та фактори впливу, перспективи розвитку.
Метод (методологія). Кондитерська промисловість України експортноорієнтована і, починаючи з 2010 р. по 2012 роки, постачає на зовнішні ринки близько 43-44 % продукції внутрішнього виробництва. У 2012 році експорт кондитерських виробів Україною склав 438,9 тис. тонн, що лише на 1 % більше, ніж у 2011 році. Якщо порівнювати обсяги українського експорту з 2006 роком, то можна зробити висновок про стрімке зростання виробництва та розширення кордонів для вітчизняних експортерів, адже експорт зріс більше ніж у 1,5 рази. У 2012 р. галузь експортувала на суму 1,1 млрд. дол. США, що становить близько 15 % усього обсягу експорту харчової продукції з України. Розглядаючи статистичні дані імпорту України, можна зробити висновок про зворотну тенденцію: обсяги імпортованих кондитерських виробів постійно зменшуються. Обсяги імпорту в Україну за 2012 р. скоротилися на 2 % у вартісному вияві, або на 33 % – у натуральному. Встановлено, що структура імпорту та експорту кондитерської продукції за країнами є незмінною останні 10 років, що саме по собі є гарною тенденцією впевненості вектора розвитку.
Результати. Український експорт усіх видів кондитерської продукції за останні 10 років значно перевищує імпорт. За аналізований проміжок 2006-2012 років, приріст за експортом склав 164 %, у той час, як за імпортом – лише 106 %. При цьому з кожним роком розрив показників стає більшим, що свідчить як про задоволення внутрішнього попиту України різноманіттям кондитерської продукції, так і її відповідність світовим стандартам та вподобанням.
Ключові слова
Посилання
Tyuha, I. V. & Kravchuk, N. V. (2012). Modern trends in global confectionery market. Efficient Economy, 5, 53-58.
Strelnikova, D. (2010). Segmentation Ukrainian confectionery market. Ekonomіka that power, 3, 69-71.
Shestak, A. (2013). Current status and trends in the confectionery industry. Vestnik NTU "KPI". Series: Actual problems of the Ukrainian society, 6 (980), 132-137.
Overview of the confectionery market of Ukraine. (2014). Retrieved October, 15, 2014, from : http://pro-consulting.com.ua/analiz/pitanie/kond/index1.html.
The State Statistics Committee of Ukraine. (2014). Retrieved October, 15, 2014, from : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/oper_new.html.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
