Передумови економічної стійкості підприємства

Olena Volodymyrivna Semenenko


Анотація


Вступ. Практичний досвід більшості товаровиробників показує, що проблеми, які існують у національній економіці України, не можуть бути вирішені без створення в межах управлінської системи такого механізму господарювання, який би забезпечував конкурентоспроможність і економічну стійкість підприємств. Вирішення цього актуального стратегічного завдання вимагає від незалежних, самостійних суб’єктів господарювання повного переосмислення цілей, завдань і принципів функціонування своїх підприємств. До того ж, проблема економічної стійкості актуалізується гострою конкуренцією між товаровиробниками і постійними зовнішніми дестабілізуючими факторами. За таких умов усі суб’єкти господарювання, незалежно від форм власності і організаційно-правових форм підприємств, об’єктивно змушені проводити організаційні зміни, знаходити, накопичувати та використовувати такий потенціал конкурентних переваг, які б забезпечували подальший розвиток і стабільність підприємства.

Мета - полягає у дослідженні економічної категорії, базових понять та основної структури конкурентостійкості та її впливу на економічну стійкість підприємства.

Метод (методологія). Методом порівняльного аналізу досліджена проблема забезпечення економічної стійкості підприємств в умовах дії деструктивних факторів. Визначено теоретико-методологічні засади формування і взаємозв’язок основних чинників і передумов сталого розвитку об’єктів мікроекономіки. Доведена інтегруюча роль організаційної культури в забезпеченні конкурентних переваг, конкурентоспроможності, конкурентостійкості і економічної стійкості об’єкта дослідження.

Результати. У процесі вивчення і теоретичного аналізу проблеми встановлено основні передумови досягнення і визначено рівні економічної стійкості об’єктів мікроекономіки і подальшого розвитку підприємницької діяльності. Охарактеризовано підходи науковців до визначення сутності таких категорій, як конкурентоспроможність, конкурентостійкість, конкурентна перевага. 


Ключові слова


конкурентна перевага; конкурентоспроможність; конкурентоспроможність товару; конкурентоспроможність підприємства; конкурентостійкість; економічна стійкість

Повний текст:

PDF

Посилання


Konkurentsiia: sutnis i vydy. Evoliutsiia pohliadiv na konkurentsiiu [Competition: the nature and types. The evolution of the competition]. library.if.ua/book/14/1227.html. Retrieved from : http://library. if.ua/book/14/1227.html.

Gradova, A. P. (Eds. ) (2000). Ekonomicheskaya strategiya firmy’ [The economic strategy of the company]. Saint Petersbourg: Special`naya literatura [in Russian].

Yudanov, A. Yu. (1996). Konkurenciya: teoriya i praktika [Competition: theoretics and practice]. Moscow: Akalis [in Russian].

Vasilenko, V. A. (2005). Menedzhment ustojchivogo razvitiya predpriyatij: monografiya [Management of sustainable development of enterprises]. Kyiv: Centr uchebnoj literatury’ [in Ukrainian].

Dikan`, V. L. (1995). Obespechenie konkurentnoj ustojchivosti predpriyatiya: monografiya [Ensuring the sustainability of competitive enterprises]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Simekh, Yu. A. (2007). Vyznachennia poniattia konkurentostiikist pidpryiemstva [The definition of competitiveness – stability of enterprise]. Visnyk mizhnarodnoho Slovianskoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky» – Bulletin of the International Slavic University. A series of «Economics», 1, 12-16 [in Ukrainian].

Cherneha, V. V., & Martynenko, M. M. (2004). Konkurentni perevahy yak shliakh do rozvytku pidpryiemnytskoi diialnosti [Competitive advantages as a way to business development]. Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of economics, 3(33), 88-96 [in Ukrainian].

Chorna, M. V. (2009). Vzaiemozviazok osnovnykh poniat teorii konkurentospromozhnosti [The relationship of the basic concepts of the theory of competitive]. Visnyk Sumskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomika» – Bulletin of Sumy State University. Economy series, 2, 186-191[in Ukrainian].

Fatxutdinov, R. A. (2002). Konkurentosposobnost` organizacii v usloviyax krizisa: ekonomika, marketing, menedzhment [Competitiveness of the organization in terms crisis, economy, marketing, management]. Moscow: Izdatel`sko-knigotorgovy’j centr «Marketing» [in Russian].

Poltavskaya, E. A. (2002). Konkurenciya i konkurentny’e preimushhestva [Competition and competitive advantages]. Ekonomika: problemy teoriyi ta praktyky: zbirnyk naukovykh prats – Economy: Issues of theory and practice – collected works. (no 141), (pp. 41-44). Dnipropetrovsk: DNU [in Ukrainian].

Shershnova, Z. Ye., & Oborska, S. V. (1999). Stratehichne upravlinnia [Strategic management]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Zhalilo, Ya. A., & Bazyliuk, Ya. B., & Belinska, Ya. V. (2005). Konkurentospromozhnist ekonomiky Ukrainy v umovakh hlobalizatsii [Ukraine's competitiveness – stability of enterprise in a globalized]. Kyiv: NISD [in Ukrainian].

Gerchikova, I. N. (1990). Marketing i mezhdunarodnoe kommercheskoe delo [Marketing and international business deal]. Moscow: Vneshtorgizdat [in Russian].


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019