Оцінювання конкурентоспроможності флористичних підприємств регіонального економічного простору
Анотація
Вступ. В умовах євроінтеграційних процесів підвищення конкурентоспроможності флористичних підприємств набуває все більшого значення. Саме тому стаття присвячена удосконаленню наукових уявлень щодо сутності та змісту факторів конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі продукцією квітникарства.
Мета. Метою дослідження є структурування складових і оцінювання конкурентоспроможності провідних флористичних підприємств регіонального економічного простору, визначення резервів щодо її підвищення.
Метод (методологія). У статті обґрунтовано методичний підхід до оцінювання конкурентоспроможності флористичних підприємств на основі технології рейтингового оцінювання за допомогою експертного методу.
Результати. Систематизовано наявні теоретичні надбання щодо методів оцінювання конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі та визначено, що найбільш прийнятним для флористичних підприємств є один з методів експертної оцінки – метод бального оцінювання з урахуванням ступеня вагомості фактора. Розраховано, що найбільші коефіцієнти вагомості мають наступні чинники конкурентоспроможності: широта асортименту та свіжість зрізаних квітів, наявність достатньої кількості екзотичних кімнатних рослин і декоративної зелені для флористичних композицій; рівень цін і заходи стимулювання збуту; широта та якість додаткових послуг (флористика, фітодизайн, доставка квітів, дистанційне привітання квітами, професійний догляд за рослинами, прокат горщикових квітів тощо); компетентні консультації продавців; наявність холодильного обладнання для зрізаної та мікроклімату для горщикової продукції. Визначено групу підприємств-лідерів ринку зрізаних квітів Чернігівської області, здійснено порівняльний експертний аналіз їх діяльності. Дослідження їх конкурентоспроможності, іміджу та асортименту додаткових послуг засвідчили, що провідні регіональні підприємства розвиваються за національними тенденціями, а їх основними конкурентними перевагами є широкий асортимент і належна якість зрізаних квітів і горщикових рослин, поступове збільшення частки вітчизняної продукції, надання нових видів послуг флористики та компетентність персоналу. У результаті дослідження набула подальшого розвитку варіантність оцінки конкурентоспроможності, іміджу та диверсифікації діяльності флористичних підприємств регіонального ринку.
Ключові слова
Посилання
Sabluk, P. T. Kropyvko, M. F. (2010). Clustering as a mechanism to increase competitiveness and social focus of Agricultural Economics. Journal of Business APC, 1, 3-12.
Butko, N. P. Solomakha, I. V. (2012). Theoretical bases of functioning of markets of floristic products. Journal of Regional Economy, 4, 161-169.
Hodarchenko, V. A. (2010). Sales channels floral products in global and domestic markets. Journal of Economy and management of agribusiness, 2 (71), 79-84.
Pasichnichenko, I. V. (2009). Problems of analyzing competitive situation of enterprises at the market under circumstances of world crisis. Journal of Chernigiv State Technological university, 41, 189-194.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
##submission.copyrightStatement##
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .
Збірник наукових праць "Економічний аналіз"
ISSN 1993-0259 (Print) ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa
© Західноукраїнський національний університет
© «Економічний аналіз», 2007-2022
