Методичні засади діагностики стану інноваційної культури підприємства

Yulia Sergiyivna Shypulina


Анотація


Вступ. Одним із факторів забезпечення інноваційного розвитку підприємства є інноваційна культура. Найбільш успішні вітчизняні і зарубіжні підприємства формують і розвивають ІК як один з головних факторів забезпечення їх конкурентоспроможності.

Мета. Розробити та провести апробацію методичних засад комплексної діагностики стану ІК підприємства.

Результати. У статті розроблено методичні засади діагностики стану інноваційної культури підприємства, які містять: послідовність та зміст процедур діагностики; бальну та нормалізовану шкали для оцінки стану складових інноваційної культури підприємства та їх елементів, визначено співвідношення бальних та нормалізованих оцінок. Запропоновано та апробовано методичний підхід до експертної оцінки підсистем та елементів ІК. Удосконалено методичні засади з вибору дій для управління складовими ІК за результатами їх діагностики. Отримані результати істотно поглиблюють методичні засади управління розвитком ІК підприємства на етапі комплексної діагностики її стану, стану окремих складових та їх елементів. 


Ключові слова


інноваційна культура підприємства; алгоритм оцінки; процедури оцінки; шкала оцінки; діагностика стану; управління розвитком

Повний текст:

PDF

Посилання


Basovskyi, L. E. (2001). Teoryia ekonomycheskoho analyza [Theory of Economic Analysis]. Moskva. : INFRA-M [in Russian].

Bure, V. M. & Parylyna, E. M. (2013). Teoryia veroiatnostei y matematycheskaia statystyka [Theory of Probability and Mathematical Statistics]. SPb. : Yzdatelstvo «Lan» [in Russian].

Vikarchuk, O. I. (2013). Evoliutsiia formuvannia innovatsiinoi kultury [Evolution forming of the innovative culture]. Stalyi rozvytok ekonomiky – Sustainable economic development, 3, 310-314 [in Ukrainian].

Zubenko, V. V. (2007). Ynnovatsyonnaia kultura v systeme orhanyzatsyonnoi kultury predpryiatyia [Innovation culture in the organizational culture of the enterprise]. Ekonomyka y upravlenye – Economics and Management, 4-5, 93-97 [in Russian].

Illiashenko, S. M. & Shypulina, Yu. S. (2014). Faktornyi analiz stanu innovatsiinoi kultury pidpryiemstva [Factor analysis of the enterprise innovation culture]. Ekonomichnyi chasopys XXI – Economic Journal XXI, 3-4, 31-34 [in Ukrainian].

Kameron, K. K. (2001). Dyahnostyka y yzmenenye orhanyzatsyonnoi kultury [Diagnosing and Changing of Organizational Culture]. (Y. A. Andreeva, Trans). SPb: Pyter [in Russian].

Kondratev, N. D. (1989). Problemy ekonomycheskoi dynamyky [Problems of Economic Dynamics]. Moskva. : Ekonomyka [in Russian].

Larycheva, E. A. (2009). Razvytye ynnovatsyonnoi kultury na predpryiatyy [Development of innovation culture in the enterprise]. Vestnyk Brianskoho hosudarstvennoho tekhnycheskoho unyversyteta – Bulletin of Bryansk State Technical University, 2 (22), 128-133 [in Russian].

Lutovynov, P. P. (2012). Otsenka ynnovatsyonnoi kultury personala mashynostroytelnoho predpryiatyia [ Evaluation of the innovation culture of staff engineering enterprise] . Vestnyk UIurHU – Bulletin of the Ural State University Law, 9, 68-72 [in Russian].

Nykolaev, A. Ynnovatsyonnoe razvytye y ynnovatsyonnaia kultura[Innovative development and innovation culture] (n. d. ). vasilievaa. narod.ru Retrieved fromhttp://vasilievaa. narod.ru/ptpu/9_5_01. htm [in Russian].

Ostroverkhova, H. V. (2013). Ynnovatsyonnost orhanyzatsyonnoi kultury kak ynstrument povyshenyia effektyvnosty ynnovatsyonnoi deiatelnosty [Innovative organizational culture as a tool to enhance innovation]. Byznes Ynform – Business Inform, 8, 101-105 [in Russian].

Platonova, D. A. (2009). Aktyvyzatsyia ynnovatsyonnoi deiatelnosty metodom formyrovanyia korporatyvnoi kultury predpryiatyia [Activation of innovative activity by formation of corporate culture of the enterprise]. Extended abstract of candidate’s thesis. St. Petersburg: Saint Petersburg State University of Aerospace Instrumentation [in Russian].

Razvytye ynnovatsyonnoi kultury predpryiatyia [Development of innovative enterprise culture] (n. d.). constructorus.ru Retrieved from http://constructorus.ru/uspex/razvitie-innovacionnoj-kultury-predpriyatiya. html [in Russian].

Smolynska, N. V. (2014). Orhanizatsiina kultura innovatsiinoho rozvytku mashynobudivnykh pidpryiemstv[The organizational culture of innovative engineering companies]. Candidate’s thesis. Lviv: Lviv Polytechnic [in Ukrainian].

Fedulova, I. (2011). Pidkhody do otsinky rivnia hotovnosti pidpryiemstva shchodo innovatsiinoho rozvytku [Approaches to assess the level of preparedness of the enterprise on innovative development]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka. Ekonomika – Bulletin of Kiev National University. Taras Shevchenko. Economy, 124, 125, 36-40 [in Ukrainian].

Shein, E. (2007). Orhanyzatsyonnaia kultura y lyderstvo [Organizational culture and leadership]. SPb: Pyter [in Russian].

Shypulina, Yu. S. (2013). Vplyv innovatsiinoi kultury na orhanizatsiiu i rezultatyvnist diialnosti pidpryiemstva innovatora [The impact of innovation culture for the organization and performance of the company innovator]. Prometei: rehionalnyi zbirnyk naukovykh prats z ekonomiky – Prometheus: regional collection of papers on economics, 3(42), 77-83 [in Ukrainian].

Shypulina, Yu. S. (2010). Innovatsiina kultura orhanizatsii: sutnist, struktura, pidkhody do otsinky [Innovation culture of the organizations: nature, structure, approaches to assessing]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 2, 132-138 [in Ukrainian].

Shypulina, Yu. S. (2013). Innovatsiina kultura yak osnova spryiatlyvoho seredovyshcha innovatsiinoho rozvytku orhanizatsii: metodychni zasady otsinky [Innovative culture as a basis of the favorable environment for organisation innovative development: methodical bases of estimation]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 1, 236-246 [in Ukrainian].

Shypulina, Yu. S. (2013). Pidkhody do optymizatsii struktury instrumentiv i metodiv formuvannia ta rozvytku innovatsiinoi kultury pidpryiemstv. Visnyk NTU "KhPI", 44 (1017), 137-145.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019