Вплив особливостей сприйняття та передачі інформації при формуванні цільових виробничих груп персоналу

Oksana Mykhailivna Vysochanska


Анотація


Вступ. У сучасних умовах переходу до ринкових відносин для ефективного функціонування підприємства необхідне раціональне використання потенціалу наявного персоналу. Однак зараз при прийнятті кадрових рішень не повною мірою враховуються здібності та уміння кожного окремого працівника, обумовлені індивідуальними особливостями його особистості. Серед них слід вказати різницю у способах сприйняття та передачі інформації, що у результаті впливає на діяльність персоналу загалом та на ефективний обмін інформацією між окремими підрозділами.

Мета. Метою дослідження є аналіз впливу особливостей сприйняття та передачі інформації групами персоналу у виробничій діяльності та пошук напрямків його урахування у діяльності кадрової служби.  

Метод (методологія). Теоретичною та методологічною основою дослідження слугують роботи провідних вітчизняних і зарубіжних фахівців у напрямку вироблення і прийняття кадрових рішень із призначення персоналу та процесів індивідуального сприйняття і передачі інформації. У ході дослідження використано загальнонаукові знання з статистики та експертного аналізу.

Результати. Проаналізовано і узагальнено сучасні підходи до процесів вироблення і прийняття кадрових рішень та урахування індивідуальних особливостей персоналу.  Проведено аналіз та показано, що окремим цільовим групам персоналу притаманні визначені типи індивідуального сприйняття інформації. Підбір оптимального для конкретного працівника напрямку виробничої діяльності відповідно до індивідуальних особливостей прийому і передачі інформації сприятиме більш повному і раціональному використанню його умінь, а саме – ефективному обміну інформацією на підприємстві, удосконаленню роботи з клієнтами тощо, та призведе до зростання ефективності діяльності підприємства. 


Ключові слова


прийняття кадрових рішень; процес індивідуального сприйняття інформації; підбір і призначення персоналу; удосконалення ефективності діяльності підприємства

Повний текст:

PDF

Посилання


Oklander, M. A., Litovchenko, I. L. & Botushan, M. I. (2011). Marketyngovi komunskatsiyi promyslovyh pidpryemstv v umovah informatsiynoyi ekonomiky. Odeca : Astroprynt.

Petrunya, Yu. Ye. (2011). Pryynyattya upravlins'kykh rishen. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury.

Koval'chuk, K. F. (2009). Pryynyattya kadrovykh rishen na promyslovomu pidpryyemstvi. Dnipropetrovs'k: «Porohy».

Khmil', F. I. (2006). Upravlinnya personalom Kyiv: Akademvydav.

Bazarova, T. Yu. & Eremyna, B. L. (2002). Upravlenye personalom. Moskva: Yuniti.

Dessler, Hary. (1997). Upravlenye personalom. Moskva: “Izdatelstvo Binom”.

Kybanova, A. Ya. (2005). Upravlenye personalom orhanyzatsyy. Moskva: Infra-M.

Meskon, M. Kh. (2000). Osnovy menedzhmenta. Moskva: Delo.

Zayika, Ye. V. (2013). Shlyakhy optymizatsiyi piznavalnoyi diyalnosti studentiv i shkolyariv. Kharkiv: Kharkivskyj natcionalnyj universytet imeni V. N. Karazina.

Kopus, O. A. (2009). Urakhuvannya dominuyuchykh reprezentatyvnykh system u protsesi pidhotovky maybutn'oho slovesnyka. Visnyk Hlukhivs'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 13, 123–127.

Petryk, V. M., Prysyazhnyuk, M. M., Kompantseva, L. F., Skulysh, Ye. D., Boyko, O. D. & Ostroukhov, V. V. (2011). Suhestyvni tekhnolohiyi manipulyatyvnoho vplyvu. Kyiv: ZAT “VIPOL”.

Svyrydenko, O. M. (2009). Vykorystannya osoblyvostey reprezentatyvnykh system studentiv dlya uspishnoho zasvoyennya informatsiyi. Visnyk Natsional'noho aviatsiynoho universytetu. Seriya: Pedahohika, Psykholohiya, 1. Retrieved from: http://jrnl. nau.edu.ua/index. php/VisnikPP/article/view/3549.

Druzenko, N. V. (2009). Vykorystannya informatsiynykh ta komp"yuternykh tekhnolohiy u lektsiynomu kursi tekhnichnykh vuziv z metoyu pidvyshchennya profesiynoyi kompetentsiyi maybutnikh inzheneriv. Visnyk Natsional'noho tekhnichnoho universytetu Ukrayiny "Kyivs'kyy politekhnichnyy instytut". Filosofiya. Psykholohiya. Pedahohika, 3(27), 1, 147-150.

Akhmetov, M. A. (2009). Indyvidualno oryentyrovannoe obuchenye khimii v obshcheobrazovatel'noy shkole. Ul'yanovsk: UIPKPRO.

Vorobiyenko, P. P., Ozarko, K. S. & Opotyak, Yu. V. (2012). Doslidzhennya osobystisnykh kharakterystyk personalu u diyal'nosti pidpryyemstv za dopomohoyu prohramnoho kompleksu «Stymul». Visnyk sotsial'no-ekonomichnykh doslidzhen', N1 (44), 161-166.

Ozarko, E. S. & Opotyak, Yu. V. (2014). Ynstrumentalnye sredstva dlya otsenky vliyaniya lichnostnoho faktora na effektivnost funktsyonirovaniya predpriyatij. Ustoychivoe razvitie. Varna, Bolhariya: Evro-Ekspert EOOD, 18, 105-110.

Kankovskyy, I. (2013). Modalnist spryynyattya informatsiyi pro fakhivtsya: dosvid vykorystannya u profesiyniy pidhotovtsi. Profesiyna osvita: pedahohika i psykholohiya, T. 15, 349-357. Retrieved from: http://212. 87. 236. 17:8080/dlibra/docmetadata?id=1422&from=pubindex&dirids=6&lp=15.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2022