Аналіз показників звітності за сегментами

Maryna Olegivna Vovk


Анотація


Міжнародна практика показує, що в основі розвитку звітності за сегментами лежать інформаційні потреби користувачів, кількість яких постійно зростає.

Метою статті є узагальнення напрямків аналізу показників звітності за сегментами для різних груп користувачів.

Оскільки результати проведення сегментарного аналізу допомагають різним користувачам приймати більш об’єктивні рішення щодо розміщення ресурсів, це дає можливість говорити про його стратегічне значення. Проаналізовано переваги та недоліки складання та подання звітності за сегментам, що стало основою для формулювання особливостей та обмежень сегментарного аналізу, що повинні бути враховані під час його проведення. Серед особливостей сегментарного аналізу наступні: він проводиться за різними напрямками діяльності компанії; дає можливість порівняти ідентичні показники звітності компаній-конкурентів; показники звітності за сегментами відображають управлінську структуру підприємства. Незважаючи на всі переваги сегментарного аналізу, він обмежений суб’єктивним рішенням керівництва компанії щодо розкриття певної інформації та нормативно-правовими особливостями її складання та подання. Аналіз звітності за сегментами залежить від багатьох чинників, зокрема від його мети, завдань, методів, об’єкта, предмета та суб’єкта аналізу. Хоча звітність за сегментами є певними видом аналізу, адже надає інформацію про консолідовані дані у дисагрегованому вигляді, метою сегментарного аналізу є оцінка ефективності функціонування сегментів діяльності компанії. Відповідно його предметом є показники діяльності сегментів групи компанії, їх фінансовий стан та фінансові результати, а об’єктом – звітність за сегментами суб’єкта господарювання. Суб’єктами сегментарного аналізу є користувачі звітності за сегментами. Виокремлено два види сегментарного аналізу: аналіз трендів розвитку сегментів та аналіз показників звітності за сегментами. Запропоновані методи та робочі таблиці можуть бути використані як практичне керівництво при проведенні аналізу звітності за сегментами різними групами користувачів.


Ключові слова


сегментарний аналіз; мета аналізу; особливості сегментарного аналізу; обмеження сегментарного аналізу; чинники аналізу; напрямки сегментарного аналізу

Повний текст:

PDF

Посилання


Ozeran, A. V. & Vovk, M. O. (2012). Historical aspects of segment reporting. Lviv.

Balakrishnan, R., Harris, T. S. and Sen, P. K. (1990). The predictive ability of geographic segment disclosures. Journal of Accounting Research.

Behn, B. K., Nichols, N. B., Street, D. L. (2002). The predictive ability of geographic segment disclosures by US companies: SFAS № 131 vs SFAS № 14. Journal of Accounting Research, 1.

Edwards, P., Smith, R. Competitive Disadvantage and Voluntary Disclosures: The case of Segmental reporting. British Accounting review, 28.

Emmanuel, C., Garrod, N. (1992). Segment reporting: International issues and Evidence. New Jersey: Prentice-Hall, Englewood Cliffs.

Herrmann, D., Thomas, W. An analysis of Segmental Disclosures under SFAS No 131 and SFAS No 14. Accounting Horizons (AAA), 14(3).

Vovk, M. O. (2012). Strategic context of segment reporting analysis. Dushambe.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019