Перспективи впровадження облікової директиви ЄС в Україні

Ruslana Viliivna Kuzina


Анотація


У статті розглянуто основні положення облікової директиви 2013/34 / ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26.06.2013 р. У межах імплементації угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом передбачається впровадження на національному рівні відповідних міжнародних стандартів та поступового наближення до права ЄС у сфері бухгалтерського обліку та аудиту.

Директива заснована на принципі «спочатку подумай про малий бізнес». Щоб уникнути невідповідного адміністративного тягаря для цих підприємств, держави-члени ЕС мають право вимагати від них лише незначного розкриття інформації у вигляді пояснень, додаткових щодо обов'язкової інформації. Значне скорочення  вимог до складання звітності насамперед необхідне для зменшення адміністративного навантаження на малі та середні підприємства. Прагнення до зіставності фінансових показників звітності компаній дає можливість шукати додаткове фінансування за межами конкретної країни, всередині Європейського Союзу. Таким чином, застосування зазначеної Директиви надає альтернативу компаніям залучати інвестиції, не виходячи на фондовий ринок і не використовуючи МСФЗ. Нова класифікація підприємств розширює перелік підприємств, які можуть бути класифіковані як малі та відповідно звільняються від аудиту.

Однак є певна стурбованість, якщо мале підприємство буде шукати фінансування, впевненості в достовірності його звітності не буде. 


Ключові слова


Директива 2013/34 / ЄС Європейського Парламенту; малі та середні підприємства; фінансовий облік; фінансова звітність; Європейський Союз; бухгалтерський облік

Повний текст:

PDF

Посилання


Pro ratyfikatsiiu Uhody pro asotsiatsiiu mizh Ukrainoiu, z odniiei storony, ta Yevropeiskym Soiuzom, Yevropeiskym spivtovarystvom z atomnoi enerhii i yikhnimy derzhavamy-chlenamy, z inshoi storony: zakon Ukrainy. (n.d.). Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1678-18.

Zubilevych, S. Ya. (2014). Oblikova dyrektyva YeS, yii vplyv na sklad i zmist zvitiv yevropeiskykh kompanii ta perspektyvy dlia Ukrainy. Bukhhalterskyi oblik ta audyt, 7, 3-15.

Holov, S. F. Bukhhalterskii oblik i audyt v YeS ta vyklyky dlia Ukrainy. Bukhhalterskyi oblik ta audit, 10, 3-14

Petryk, O. A. (2011). Problemy adaptatsii zakonodavstva u sferi audyta do polozhen 43 Dyrektyvy YeS ta Zelenoi knyhy «Polityka audytu: uroky kryzy. Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii, 265-268.

Metelytsia, V. M. (2014). Rehuliatorna konverhentsiia bukhhalterskoi profesii v Yevropeiskomu Soiuzi. Accounting and Finance, 2(64), 41-55 .

Directive 2013/34/EU of the European Parliament and the Council of 26 June 2013 on annual financial statements consolidated financial statements and related reports of certain types of undertakings, amending Directive 2006/43/EC and repealing Council Directives 78/660/EEC and 83/349/EEC Text with EEA relevance of the European the European Parliament and the Council. Retrieved from: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:32013L0034.

Clatworthy, M. & Peel, M. (2013). The impact of voluntary audits and governance characteristics on accounting and Public Policy. Journal of Accounting and public policy, 32(3), 1-25. Retrieved from: http://papers. ssrn.com/sol3/papers. cfm?abstract_id=2181367.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2021