Застосування функціонально-процесного підходу до організації діяльності оптових посередників

Olena Oleksandrivna Khymenko


Анотація


Вступ. Для сучасної економічної системи характерна наявність великої кількості посередників, які забезпечують рух товарів від виробника до кінцевого споживача. Необхідність існування оптових посередницьких підприємств обумовлюється тим, що вони дозволяють вирішити фундаментальну економічну суперечність між ефективністю масового виробництва та індивідуального споживання. Це досягається завдяки виконанню посередником різноманітних функцій: комерційної функції зі стимулювання збуту та формування товарного асортименту, а також функцій виробничого, фінансового та інформаційного характеру. Тому важливого значення набуває пошук ефективних підходів до управління цими підприємствами.

Мета. Обґрунтування ефективності застосування функціонально-процесного підходу до організації діяльності оптових посередників, розробка схеми останнього до управління оптовими посередниками.

Результати. Виявлено переваги та недоліки функціонального та процесного підходів. Основною ідеєю функціонального підходу до управління є закріплення за певними елементами системи функцій, які вони виконують незалежно від інших одиниць структури та взаємодіють з ними через поділ праці та обмін матеріальними продуктами. Управління підприємством реалізується за допомогою наказів, розпоряджень, дозволів, які переміщуються вертикально, відповідно до закріпленої ієрархії. Процесний підхід до управління розглядає підприємство як сукупність бізнес-процесів, що створюють цінність для клієнта. У порівнянні з функціональним підходом, який розподіляє все підприємство на підрозділи, що відповідають за певну функцію, процесний підхід об'єднує ці функції на підставі поняття «створення цінності для клієнта». Запропоновано застосування функціонально-процесного підходу до організації діяльності оптовиків, розроблено його схему управління оптовими посередниками. 


Ключові слова


оптовий посередник; організація діяльності; управління; функціональний підхід; процесний підхід; функціонально-процесний підхід

Повний текст:

PDF

Посилання


Sydorenko, M. (n. d.). The process approach to enterprise management. Why is future behind it? Retrieved from: http://kn-grup.com/publications/articles/protsessnoe-upravlenie/135.

Ksenchuk, E. V. (n. d.). The process approach in management. Retrieved from: http://quality.eup.ru/DOCUM2/presentofkas.html.

Repyn, V. V., Elyferov, V. G. (2004). The process approach to management. Business Process Modeling. Moscow: Standarts and quality.

Scheer, A. W. (1999). Business processes. Basic concepts. Theory. Methods. Second edition, revised and englarged. Moscow: News-MetaTechnology.

Andersen, B. (2003). Business processes. Tools of improving. Moscow: Standarts and quality.

Romanova, O. S. (n. d.). Modern models of the company's management: the process approach. Retrieved from: http://www.mevriz.ru/articles/2008/6/5322.html.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019