Тенденції та закономірності сучасного етапу розвитку підприємств легкої промисловості України

Volodymyr Ivanovych Kulakov


Анотація


Виділено актуальні проблеми сучасного етапу розвитку підприємств легкої промисловості України, передумови та причини їх формування і системного впливу на стратегічну перспективу. У межах наявних викликів сучасного етапу розвитку легкої промисловості України автором переслідується мета визначення закономірностей формування наявного рівня ефективності господарської діяльності підприємств та наслідків їх утворення для здатності виконувати господарські функції, адекватно адаптуватись до ринкової кон’юнктури. Проведено аналіз ключових тенденцій розвитку підприємств легкої промисловості України, чинників, що їх визначили, та закономірного характеру настання виявлених тенденцій на сучасному етапі. Встановлено періодичність та вплив системних економічних та глобальних криз, окреслено їх роль у процесі оздоровлення внутрішньогосподарського механізму підприємств легкої промисловості. Доведено, що першопричиною негативних процесів у розвитку підприємств легкої промисловості України виступає неефективна система директивного управління, застосовувана в плановій економіці Радянського Союзу, яка визначила неможливість підприємств адекватно реагувати на зміни ринкової кон’юнктури та галузеві виклики.


Ключові слова


легка промисловість; конкурентоспроможність; ринкова кон’юнктура; підприємства легкої промисловості; економічні кризи

Повний текст:

PDF

Посилання


Kovalenko, D. (2007). Analysis of the causes of low efficiency of restructuring processes in the light industry of Ukraine [Analiz prychyn nyzjkoji rezuljtatyvnosti restrukturyzacijnykh procesiv u leghkij promyslovosti Ukrajiny]. State newsletter on privatization, 1, 33-36.

Volume of industrial production (works, services) for 2001-2011 [Obsiahy realizovanoi promyslovoi produktsii (robit, posluh) za 2001-2011 roky]. State Statistics Service of Ukraine. Retrieved February 25, 2013, from http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/ pr/orp_rik/orp_06_u.htm

Kasjjan, Z. E. Voronkova, T. Je. (2012). Diagnosis innovation of domestic enterprises of light industry [Diahnostyka innovatsiinoi diialnosti vitchyznianykh pidpryiemstv lehkoi promyslovosti]. Bulletin of the Kiev National University of Technologies and Design. 1, 145-152.

Kopeljchuk, V. P. (2012). Features investment of Light Industry [Osoblyvosti investycij pidpryjemstv leghkoji promyslovosti]. Investment: Practice and Experience, 9, 22-23.

Romusik, Ja. (2007). Competitiveness of Light Industry of Ukraine and the mechanisms of its increase [Konkurentospromozhnistj leghkoji promyslovosti Ukrajiny ta mekhanizmy jiji pidvyshhennja]. Economist, 3, 16-19.

Carenko, O. (2010). Modeling trajectories and areas of augmentation competitive advantages of light industry Regions [Modeljuvannja trajektoriji rozvytku ta naprjamiv naroshhennja konkurentnykh perevagh leghkoji promyslovosti reghioniv]. Economy and State, 6, 53-55.

Dyblenko, V. I. Shevchenko, O. O., Dyshljuk, O. M. (2011). Competitive advantage and competitiveness of enterprises garment industry [Konkurentni perevaghy i konkurentospromozhnistj pidpryjemstv shvejnoji promyslovosti]. Bulletin of the Kiev National University of Technologies and Design, 6, 276-278.

Carenko, O. V. (2010). Innovative Integration as an effective mechanism for augmentation light industry competitive advantage of regional economies [Innovacijna integhracija jak efektyvnyj mekhanizm naroshhennja konkurentnykh perevagh leghkoji promyslovosti reghionaljnykh ekonomichnykh system]. Investment: Practice and Experience, 5, 18-21.

Manufacture of basic industrial products for the years 2003-2011 [Vyrobnyctvo osnovnykh vydiv promyslovoji produkciji za 2003–2011 roky]. State Statistics Service of Ukraine. Retrieved March 12, 2013, from http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2006/ pr/prm_ric/prm_ric_u/vov2005_u.html

Kovaljchuk, S. V. Lopatovsjka, O. V. (2008). Selecting priorities marketing strategy - the foundation of commercial success of Light Industry [Vybir priorytetiv marketynghovoji strateghiji - osnova komercijnogho uspikhu pidpryjemstv leghkoji promyslovosti]. Bulletin of Khmelnitsky National University. Economics, 6.3, 50-53.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019