Кастомізація страхових тарифів як інструмент управління андеррайтингом

Oksana Anatoliyivna Vodolazska


Анотація


Вступ. Вітчизняний страховий ринок завжди характеризувався підвищеним рівнем конкуренції між страховими компаніями щодо залучення клієнтів, що суттєво загострюється під час кризових періодів функціонування фінансового ринку. Кризові явища обумовлюють недостатній рівень платоспроможності потенційних споживачів страхових послуг як у сегменті корпоративного страхування, так і в роздрібному страхуванні. При збереженні нинішньої економічної ситуації рентабельність страхування буде поступово знижуватися. У такі періоди страховикам доцільно пом'якшувати андеррайтингову політику, знижувати рівень ризиків, що приймаються на страхування. Якщо в стабільних економічних умовах негативні і небажані ризики на страхування не приймаються, то в умовах фінансової кризи страхові компанії переглядають критерії неприйнятності ризиків.

Мета. Метою статті є удосконалення науково-методичного підходу до кастомізації страхових тарифів, що дає змогу встановити граничні розміри страхових премій, за умови дотримання яких андеррайтеру слід приймати позитивне рішення про прийняття ризику на страхування.

Метод (методологія). У ході дослідження використано методи порівняння, абстракції, теоретичного та логічного узагальнення.

Результати. За результатами дослідження обґрунтовано зв'язок між зміною тарифної ставки та андеррайтинговим результатом страхової діяльності. Сформульовано науковий підхід до кастомізації страхових тарифів, який ґрунтується на врахуванні граничної корисності страхового захисту для страхувальників. Застосування такого підходу в управлінні андеррайтингом дозволить встановити оптимальні значення страхових тарифів, що сприятиме збільшенню обсягів продажу страхових продуктів та водночас дозволить мінімізувати збитковість страхової суми.


Ключові слова


страхова компанія; страховий ризик; андеррайтинговий результат; кастомізація; страховий тариф

Повний текст:

PDF

Посилання


Evstigneeva, T. V. (2012). Kastomizacija kak instrument marketinga vzaimootnoshenij. Aktual'nі pytannja ekonomіchnyh nauk. Odesa: Centr ekonomіchnyh doslіdzhen' ta rozvytku.

Knejsler, O. V. (2012). Rynok perestrakhuvannia Ukrainy: teoretyko-metodolohichni dominanty formuvannia ta priorytety rozvytku. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.

Piratovs'kyj, H. L. (2006). Strakhovyj biznes. Kyiv: KNTEU.

Smagulova, R. I. (2006). Upravlenie riskami. Pavlodar.

Tkachenko, N. V. (2014). Strakhuvannia. Kyiv: UBS NBU.

Tkachenko, N. V. (2011). Statystychna otsinka diial'nosti strakhovoi kompanii iak osnova dlia provedennia stres-testuvannia ii finansovoi stijkosti. Visnyk Universytetu bankivs'koi spravy Natsional'noho banku Ukrainy (m. Kyiv), 2(11), 254–259.

Tkachenko, N. V. & Riabokon', N. P. (2013) Statystychnyj analiz iak instrument vyiavlennia vzaiemozv'iazku mizh franshyzoiu ta velychynoiu strakhovoho taryfu. Visnyk Universytetu bankivs'koi spravy Natsional'noho banku Ukrainy, 3(18), 181–185.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019