Визначення ступеня управління каналами та системами розподілу продукції підприємств

Svitlana Вorysivna Rozumei, Maria Oleksandrivna Yuzvyk


Анотація


Вступ. Ефективне управління збутовою діяльністю – це один з ключових елементів підтримки конкурентних позицій підприємства на ринку. На сьогодні  існує значна кількість економічних методів аналізу збутових систем підприємства, однак недостатньо дослідженим залишається питання управління каналами та системами розподілу продукції на основі аналізу взаємодії між учасниками збутового ланцюга.

Мета. Дослідження рівня управління каналами (системами) розподілу, шляхом визначення ступеня вертикальної інтегрованості розподілу продукції в результаті контролю за виконанням потокових функцій. Визначення видів взаємодії між учасниками збутового каналу (системи), встановлення числових параметрів такої співпраці.

Метод. У роботі застосовуються методи системного аналізу щодо питань управління системами та каналами розподілу продукції, математичні методи – для розрахунку ступеня вертикальної інтеграції систем та каналів розподілу продукції, метод наукової абстракції щодо визначення рішень у каналах (системах) розподілу.

Результати. Окреслено різницю між поняттями «канал розподілу» та «система розподілу». Розглянуто характеристики традиційної та вертикальної систем розподілу. Визначено складові потоків функцій у каналах розподілу продукції. Запропоновано метод визначення ступеня вертикальної інтеграції каналу (системи) розподілу продукції на основі аналізу рівня взаємодії в кожному потоці функцій. Охарактеризовано види взаємодії між учасниками каналу розподілу в процесі виконання функцій, визначено кількісні параметри такої взаємодії. Класифіковано канали (системи) розподілу продукції на основі числового значення щільності зв’язку між його учасниками. Проаналізовано вплив щільності зв’язку між ланками збутового ланцюга на складність управління каналом (системою) розподілу продукції загалом. 


Ключові слова


канали розподілу продукції; традиційна система розподілу; вертикальна система розподілу; потокові функції; ступінь вертикальної інтеграції системи розподілу

Повний текст:

PDF

Посилання


Garkavenko, S. S. (2006). Marketing. Kyiv: Libra.

Kotler, P. (2006). Marketing Management. SpB.: Piter.

Armstrong, G., Kotler, P. (2007). Marketing. Moscow: Williams.

Bilovodska, O. A. (2010). Optymizatsiia vytrat v upravlinni zbutom pidpryiemstv yak zasib pryiniattia efektyvnykh innovatsiinykh rishen. Mekhanizm upravlinnia rozvytkom sotsialno-ekonomichnykh. Donetsk.

Stern, L. W., El-Ansary, A. I. & Koflan, A. T. (2006). Marketing channels. Moscow: Williams.

Rozumeі, S. B. (2007). Metodichnі pіdhodi schodo otsіnki stypenia vertikalnoi іntegratsіi marketingovyn system pidpryemstv. [Methodological approaches to assess the degree of vertical integration of marketing companies]. Naukovі pratsі NUHT – Proceedings NUFT (supplement to the journal number 21), 96-99.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##



Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Attribution  International 4.0 (CC-BY-NC 4.0) .

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online) DOI: 10.35774/econa

 

© Західноукраїнський національний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2022