Бізнес-процеси підприємства: класифікація та структурно-ієрархічна модель

Liana Ivanivna Chernobai, Oleh Ihorovych Duma


Анотація


Проблематика ефективності управління компанією набуває характеристик комплексного дослідження і на сьогодні знаходиться на межі різних наукових та практичних сфер: економіки, соціології, психології, менеджменту, статистики, права тощо. Багатоаспектність явища дає змогу різним фахівцям зробити власний внесок. Так на сьогодні існує значний доробок вітчизняних та зарубіжних науковців, однак пізнання означеної проблеми продовжується. Метою статті є аналізування наукових підходів до класифікації та типології економічної категорії «бізнес-процеси», виявлення ключових характеристик їх видів з метою розроблення авторської класифікації, яка стане науковим підґрунтям структурно-ієрархічної моделі управління бізнес-процесами – практичного інструменту управління напрямками діяльності підприємства.  Застосування запропонованої моделі в щоденній роботі управлінця дасть змогу зосередити увагу на найбільш значущих напрямках ведення бізнесу та сформувати на її основі комплексний підхід до вирішення проблем управління. Надалі систематизована класифікація бізнес-процесів підприємства дасть можливість розробити систему оцінювання ефективності управління, яка може застосовуватись як до окремо взятої галузі чи бізнес-моделі підприємства, так і до способу організації управління процесами. 


Ключові слова


бізнес-процеси; класифікація бізнес-процесів; структурно-ієрархічна модель; ефективність управління; цикл PDCA

Повний текст:

PDF

Посилання


Chernobai, L. I., Duma, O. I. (2013). Biznes-protsesy pidpryiemstva: zahalna kharakterystyka ta ekonomichna sut. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, 769, 125-131. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VNULPM_2013_769_20.pdf.

Aref’ieva, O. V. & Lutska, T. V. (2009). Biznes-protsesy pidpryiemstv sfery posluh: faktory, formuvannia, konkurentnospromozhnist. Kyiv : Vyd. Yevropeiskoho un-tu.

Efymov, V. V. (2005). Opysanye y uluchshenye byznes-protsessov. Ulianovsk: Yzd. UlHTU.

Elliott, J. J. (2000). Design of a product-focused customer-oriented process. Information and Software Technology, 42(14), 973-981.

ISO 9001:2000. Quality management systems – Requirements. (2000). Retrieved from: http://www.iso.org/iso/catalogue_detail?csnumber=21823.

Porter, M. E. (1985). The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. NY: Free Press.

Kozachenko, A. V., Liashenko, A. N. & Ladyko, Y. Iu. (2006). Upravlenye krupnym predpryiatyem. Kyiv: Lybra.

Kharrynhton, Dzh., Esselynh, K. S. & Nymvehen, Van Kh. (2002). Optymyzatsyia byznes-protsessov: dokumentyrovanye, analyz, upravlenye, optymyzatsyia. SPb. : Azbuka; SPb. : BMykro.

Mazur, Y. Y., Shapyro V. D. & Olderohhe, N. H. (2003). Effektyvnyi menedzhment. Moscow : Vysshaia shkola.

Oikhman, E. H. & Popov, Y. V. (1997). Reynzhynyrynh byznesa: reynzhynyrynh orhanyzatsyi y ynformatsyonnye tekhnolohyy. Moscow : Fynansy i statystyka.

Bilovodska, O. A. (2010). Ekonomichne obgruntuvannia reinzhynirynhu biznes-protsesiv vyrobnychykh pidpryiemstv. Sumy: Mriia-1.

Repyn, V. V. & Elyferov, V. H. (2004). Protsessnyi podkhod k upravlenyiu. Modelyrovanye byznes-protsessov. Moscow : Standarty y kachestvo.

Budahianets, N. A. Kozachenko, A. V., Liashenko, A. N. & Ladyko, Y. Iu. (2006). Upravlenye krupnym predpryiatyem. Kyiv : Lybra.

Abutydze, Z. S., Aleksandrovskaia, L. N. & Bas, V. N. (2003). Upravlenye kachestvom y reynzhynyrynh orhanyzatsyi. Moscow : LOHOS.

Andersen, B. (2003). Byznes-protsessy. Ynstrumenty sovershenstvovanyia. Moscow: Standarty y kachestvo.

Khammer, M. (2007). Reynzhynyrynh korporatsyy. Manyfest revoliutsyy v byznese. Moscow : Mann, Yvanov y Ferber.

Bilovodska, O. A. (2010). Ekonomichne obgruntuvannia reinzhynirynhu biznes-protsesiv vyrobnychykh pidpryiemstv. Sumy: Mriia-1.

Bynner, Kh. F. (2010). Upravlenye orhanyzatsyiamy y proyzvodstvom: ot funktsyonalnoho menedzhmenta k protsessnomu. Moscow: Alpyna Byznes Buks (Alpyna Pablysherz).

Vynohradova, O. V. (2005). Reinzhynirynh biznes-protsesiv u suchasnomu menedzhmenti. Donetsk: DonDUET.

Elyferov, V. H., Repyn, V. V. (2006). Byznes-protsessy: rehlamentatsyia y upravlenye. Moscow : Infra-M.

Davenport, T. H., Short, J. E. (1990). The New Industrial Engineering: Information Technology and Business Process Redesign. Sloan Management Review, 11, 27.

Chaadaev, V. K. (2004). Byznes-protsessy v kompanyiakh sviazy. Moscow : Eko-Trendz.

Shemaieva, L. H. & Bezghin, K. S. (2009). Upravlinnia yakistiu biznes-protsesiv na pidpryiemstvi. Kharkiv: KhNEU.

Sheer, A. V. (1999). Byznes-protsessy: osnovnye poniatyia, teoryia, metody. Moscow: Vest-MetaTekhnolohyia.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Збірник наукових праць "Економічний аналіз"

ISSN 1993-0259 (Print)  ISSN 2219-4649 (Online)

 

© Тернопільський національний економічний університет

© «Економічний аналіз», 2007-2019